loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شرح الاصول من الکافی - جلد اول: باب العقل و الجهل

3 (2)

ناشر بنیاد حکمت اسلامی صدرا

نویسنده محمد بن ابراهیم صدرالدین شیرازی (ملاصدرا)

تحقیق و تنظیم کتاب رضا استادی

مستندساز رضا استادی

زیر نظر سید محمد خامنه ای

سال نشر : 1384

تعداد صفحات : 606

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب شریف کافی تالیف ثقة الاسلام محمد بن یعقوب کلینی (م329ق) شامل بیش از شانزده هزار حدیث است که از حیث قدمت، جامعیت و کثرت احادیث و ترتیب خاص، و اعتبار روایات و شامل بودن بر معارف الهی و اخلاق و احکام، سرآمد کتاب های حدیثی شیعه است. شیخ مفید درباره کتاب کافی می گوید: کتاب کافی از بلند مرتبه ترین کتاب های شیعه و از پرفایده ترین آنهاست.

صدرالمتالهین می گوید: بهترین احادیث و گفتار هایی که از اهل بیت علیهم السلام برای ما روایت شده احادیث کتاب کافی تالیف امین الاسلام و ثقه الانام شیخ عالم کامل مجتهد بارع فاخر، محمد بن یعقوب کلینی ـ اعلی الله قدره و اناره فی السماء بدره ـ است. وی به دلیل ارزش و مرتبه ای که برای این احادیث قائل بود به شرح آن از زاویه نگاه خود پرداخت، نگرشی که هدف اصلی آن مبتنی بر توافق میان عقل و دین است.

صدرالمتالهین از سی و چهار جزء کافی فقط به شرح بخشی از اصول کافی یعنی جزء اول (کتاب عقل و جهل)، جزء دوم (کتاب العلم)، جزء سوم (کتاب التوحید) و بخشی از جزء چهارم (کتاب الحجة) توفیق یافته است.
جلد اول کتاب شرح اصول کافی تالیف حکیم صدرالمتالهین شامل شرح و توضیح سی و چهار حدیث از باب عقل و جهل اصول کافی می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما