loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گفتاری پدرانه: شرح نامه 31 نهج البلاغه

ناشر مطلع النور

نویسنده غلامرضا ادبی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 200

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

گفتاری پدرانه

از: پدری فانی دهر
به: همه ابنای بشر
از پدری که اگر چه به اندازه گذشتگان عمر نکرده، ولی در کردار ایشان نگریسته، در اخبارشان اندیشیده و در آثارشان سیر نموده است.
بخش های درخشان زندگی گذشتگان را از بخش های تیره تمیز داده، قسمت های سودمند، آموزنده و نیکویش را برگزیده، زیبا و دلپذیرش را برای آیندگان انتخاب کرده است.

گفتاری پدرانه، ترجمه منظوم و شرح منشور تربیت؛ نامه سی و یکم نهج البلاغه است.
در کتاب پیش رو، این نامه به شانزده فصل اصلی، چهار بخش و دوازده عنوان تقسیم شده است.
در بعضی بخش های این نامه، مطالب، پیوسته و در یک محور، ادامه پیدا می کند و در بعضی دیگر، عبارات، ظاهرا محور واحدی ندارند و هر کدام به موضوعی جداگانه، اشاره می کنند.
در هر بخش یا عنوان، ترجمه متن نامه، تحت عنوان متن و ترجمه قرار گرفته است و توضیح مطالب آن تحت عنوان شرح. برای پرهیز از تکرار غیر ضرور، در قسمت شرح فقط جمله های متن نامه تکرار شده است، بدون تکرار ترجمه آنها.
در ترجمه متن نامه 31، مستقیما از هیچ ترجمه ای استفاده نشده؛ بلکه پس از بررسی لغوی، ترجمه ای جدید بر مبنای شروح نهج البلاغه، ارائه شده است؛ ترجمه ای که روان، هه کس فهم و به دور از عبارت و کلمات پیچیده و سنگین باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما