loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ سیاسی ایران معاصر 2: جنگ جهانی اول تا کودتا (1299-1293 ش)

ویراست جدید

5 (1)

ناشر موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی

نویسنده حسین آبادیان

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 795

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب « جنگ جهانی اول تا کودتا» به بررسی و تحقیق پیرامون حوادث شش ساله حد فاصل جنگ اول جهانی (1293 هجری شمسی) تا کودتای رضاخان (اسفند 1299) در ایران پرداخته است.

دکتر حسین آبادیان نویسنده کتاب در مقدمه این اثر با اشاره به دوره مورد نظر می نویسد : «کشور به حال هرج و مرج و بی قانونی رها شده بود، گروهی خاص عامدانه و با جهت گیری کاملا هوشیارانه مجلس را به تعطیلی کشاندند تا فضا را برای تسلط زورگویانی از قماش رضاخان فراهم آورند. این گروه با برنامه ای کاملا حساب شده با تعطیل خانه ملت راه را برای فراگیر شدن بحران های عدیده باز نمودند و موجب آن شدند که هیچ نماینده ای از مجلس ایران نتوانست در کنفرانس صلح پاریس شرکت کند و حقوق ملت ایران را مطالبه نماید».

نویسنده کتاب خاطرنشان ساخته که منبع اصلی کتاب در درجه نخست روزنامه های دوران پس از مشروطه تا وقوع کودتای سوم اسفند 1299 است و در درجه دوم اسناد انگلیسی و ایرانی مورد استفاده قرار گرفته اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما