loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فقه و زندگی: احکام عمومی بازار

ناشر معروف

نویسنده الیاس صالحی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 208

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

«خرید و فروش»، «بازرگانی» و «تجارت» از ضروریات هر جامعه است و انسجام و پایندگی و بالندگی جوامع مرهون سلامت تجارت در آنهاست. از این رو، تجارت در اسلام دارای حساسیت ویژه ای است و لذا قوانین و مقررات فراوانی در این زمینه پیش بینی و تشریع شده است. رعایت این مقررات، نتایج ارزنده ای همچون رفاه عمومی، آرامش جمعی، رونق و امنیت اقتصادی جامعه را به دنبال خواهد داشت و از همه اینها مهمتر، به دست آوردن روزی حلال است که در اسلام در مورد آن تأکید بسیار شده است.

«احکام معاملات» در توضیح المسائل مراجع در کنار احکام دیگر ذکر شده است؛ ولی مبنا و هدف ما در این نوشتار آن است که احکامی را که تاجر و کاسب لازم است بداند، در یک نوشتار به صورتی ساده و گویا عرضه کنیم.

در این نوشتار سعی شده است فتاوای مراجع مشهور آورده شود و مواردی که در آنها اختلاف قطعی وجود دارد، در پاورقی ذکر شوند. در چند مورد نیز به دلیل وسعت و اختلاف دیدگاه ها به توضیح المسائل مراجع ارجاع داده شده است.

این کتاب از «سخن پژوهشکده»، «مقدمه» و سه بخش با عناوین: «کلیات کسب»، «مستحبات و مکروهات کسب و تجارت»، «احکام کسب و تجارت» تشکیل شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما