loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فقه و زندگی 22: احکام فرش و تابلو فرش

ناشر معروف

نویسنده یوسف یاوری

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 108

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

داشتن یک شغل مفید و حلال برای تأمین زندگی وظیفه هر مسلمان است. کسب و تجارت از روابط کهن اجتماعی است که نیازمند مهارت های علمی و فقهی می باشد.
اسلام جهت ایمن سازی و پویایی این روابط دستورات ویژه ای دارد.توصیه های اخلاقی در تجارت گرفته تا مجموعه ای از بایدها و نبایدهای شرعی که اگر مراعات شوند می توانند به سامان دهی، سالم سازی و ایجاد اعتماد عمومی و رشد فعالیت های اقتصادی و کاهش تضادها و تنش های اجتماعی کمک کند در این راستا بر کسانی که در مسیر کسب و کار فروشندگی فرش قرار دارند لازم است با حلال و حرام و احکام کسب خود آشنا شوند تا زحمات و فعالیت های خودرا با حرام آلوده نسازند. زیرا امام کاظم علیه السلام فرمود: تفقهوا فی دین الله، فان الفقه مفتاح البصیره، و تمام العباده ، و السبب الی المنازل الرفیعه و الرتب الجلیله فی الدین و الدنیا؛ مسائل و احکام اعتقادی و عملی دین را فرا گیرید، چون که شناخت احکام و معرفت نسبت به دستورات خداوند کلید بینایی و بینش و اندیشه می باشد و موجب تمامیت و کمال عبادت و اعمال می گردد و راه به سوی مقامات و منازل بلند در دنیا و آخرت است.

اگر نکاتی که در این کتاب بیان می شود مورد توجه کاسبان محترم فرش قرار گیرد به جایگاه فقهی و اخلاقی مناسبی می رسند.عموم مراجع معظم تقلید بیان می کنند "مسائلی را که انسان غالباً به آنها احتیاج دارد، واجب است یاد بگیرد"، بنابراین یادگیری احکام صنف فرش و تابلوفرش برای بازاریان محترم فعال در این بخش ضرورت دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما