loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نظریه تاریخ شفاهی

ناشر سوره مهر

نویسنده لین آبرامز

مترجم علی فتحعلی آشتیانی

ویراستار سید محمدصادق فیض

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 421

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 67639 10003022
75,000 71,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اصطلاح تاریخ شفاهی از جنس تعابیر مبهمی است که بر دو معنا اطلاق می شود در یک معنا به فرآیند انجام مصاحبه با مردم و ضبط گفته های آنان اطلاق می شود تا اطلاعات انباشته در ذهن آنان یعنی خاطراتشان از گذشته سر برآورد اما تاریخ شفاهی به خودی خود محصول همان مصاحبه نیز هست که در قالب گزارش روایی ازرویدادهای گذشته متجلی می شود پس هم شیوه پژوهشی است (وسیله اجرای تحقیقات) و هم ماحصل فرآیند پژوهش به بیان دیگر مرکب از عمل ضبط و سند برآمده از این عمل است.

کتاب حاضر در هشت فصل مطالبی را در مورد نظریه تاریخ شفاهی ارائه می کند.

در آخرین صفحه از متن کتاب، نویسنده یادآور شده:
«هدف ما از نگارش این کتاب آشناسازی مورّخان شفاهی به زبانی ساده با نظریه های مؤثر بر تحلیل مواد و مطالب تاریخ شفاهی است. ما در مسیر خود نقشه این متدولوژی را ترسیم کردیم... وجه جالب رویه عملی تاریخ شفاهی صرفاً برخورداری از توان نزدیک شدن به منابع اولیه خود و خودمانی شدن با آنها نیست، بلکه فرصت طراحی رویکردهای تفسیری و تحلیلی جدیدی است که از میل به فهم معنا از نگاه پاسخ گوی ما ناشی می شود... تاریخ شفاهی چیزی شبیه این است؛ پاسخ گویان ما داستان های شان را می گویند و در فرایند داستان گویی و بعد از آن، اهمیت داستان ها برای گوینده و شنونده روشن می شود. امید است نظریه ها و کاربردشان در این کتاب به درک بهتر و عمیق تر این فرایند یاری رساند.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما