loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خیریه در جوامع اسلامی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 67664 10003022
220,000 198,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

عقاید اسلامی الهام بخش کمک های خیریه در طول 14 قرن بوده؛ اگر چه به این موضوع در تاریخ اسلامی کمتر توجه شده است. امی سینگر در کتاب «خیریه در جوامع اسلامی»، مفاهیم کلی و ساختارهای خیریه اسلامی، از جمله تعهدهای سالانه و فعالیت های داوطلبانه را در طول زندگی مسلمانان و در همه سطوح جامعه بررسی می کند. کمک های خیریه، فرهنگ و جامعه اسلامی را در هر دوره تاریخی شکل می دهد.

این کتاب زمینه های تاریخی، اوضاع اجتماعی، جنسیت، سن و ... را به تصویر می کشد. از آغاز اسلام تا به امروز، این عوامل با عقاید مذهبی آمیخته شده و اشکال گوناگون خیریه را به وجود آورده اند. نویسنده با استفاده از متون نوشتاری، ساختارها، تصاویر و اشیا در هر بخش، انگیزه های کار خیر و تأثیرهای آن بر فقیر و غنی را بررسی می کند.

همچنین در بخش های مختلف، سیاسی سازی مبحث خیریه را کاوش می کند و نشان می دهد که مطالعه ی فعالیت های خیریه کار منحصر به فردی است که از طریق آن می توان گذشته را بررسی کرد. این کتاب شیوا و در دسترس، توجه علاقه مندان به کسب دانش درباره ی ماهیت جامعه ی اسلامی و نقش خیریه در طول تاریخ را جلب می کند.

در صفحه 383 می خوانیم: «خیریه زبان کاملی است که لغات آن عملکردها است و معنی آن از طریق زبان نظم اجتماعی و قواعدی که حامل معانی است، به دست می آید. این زبان بخشی از مذهب، قانون، فعالیت اجتماعی، تبادل اقتصادی و توقعات فرهنگی است. برای درک مفاهیم خیریه باید هر فعالیت را به دلیل کشف رابطه ای که ایجاد یا فراخوانده می شد و توقعاتی که دربرداشت، رمزگشایی کرد. دیدن خیریه فقط به مثابه پاسخی به فقر، نقش و تاثیر آن در جوامع اسلامی و در هر جامعه دیگری را مخدوش می کند.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما