loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فقه و زندگی 42: احکام شبکه های اجتماعی

ناشر معروف

تحقیق و تنظیم کتاب محمود صادقی

زیر نظر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 228

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

در دنیای امروز شکل روابط افراد با یکدیگر، با گذشته تفاوت کرده و افراد کم کم به این سمت می روند که روابط مستقیم و حضوری به فراموشی سپرده می شود و به جای آن، روابط غیر مستقیم مانند چت و تلفن و تلگرام و سایر مصادیق ارتباط در فضای مجازی جایگزین می گردد.
لذا یکی از روش هایی که در آن افراد با همدیگر ارتباط برقرار می کنند و در آن به تبادل نظر می پردازند، «شبکه های اجتماعی» است که روز به روز در حال گسترش می باشد.
شبکه های اجتماعی اگر به صورت صحیح و اصولی مورد استفاده قرار گیرد، به یکی از بهترین نعمت هایی که خدای متعال به بشریت عطا فرموده است، تبدیل می شود و موجبات رشد و تعالی جامعه ها را فراهم می کند؛ ولی اگر نادرست مصرف شود زمینه سقوط و انحطاط کاربران و بالتبع جوامع بشری را مهیا می کند.
درباره شبکه های اجتماعی، کتاب ها و مقالات فراوانی نوشته شده است؛ ولی نوشته ای که در بردارنده همه جوانب شبکه های اجتماعی باشد، مانند کارکردهای مثبت و منفی، قوانین و احکام شرعی، کمتر مورد توجه قرار گرفته است؛ اما در نگارش حاضر سعی شده در حدّ توان به این رویکرد مهم پرداخته شود.

این کتاب مشتمل بر هشت بخش، شامل مباحثی در زمینه (تولید، فواید و خطرات شبکه های اجتماعی، جرائم موجود در شبکه های اجتماعی، آداب استفاده از شبکه های اجتماعی، وظایف مدیران شبکه های اجتماعی و ...) می باشد.
در این نوشته، سوالات شرعی را از مراجع تقلید مشهور ذکر کرده ایم؛ لذا اگر در کتاب، دیدگاه فقهی مرجع تقلیدی ذکر نشده است یا به آن دست نیافتیم یا در این مورد نظری نداشته اند؛ در صورت امکان در چاپ های بعدی اضافه می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما