loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فقه و زندگی 35: احکام پارک ها و فضای سبز

ناشر معروف

تحقیق و تنظیم کتاب سید محمد موسوی

زیر نظر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 144

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

دین مبین اسلام دینی کامل و جامع است که در زمینه نیازهای انسان، اعم از فردی، خانوادگی و اجتماعی، برنامه و رهنمودهای ارزشمندی دارد و براساس فراز و فرودهای زندگی بشر و ابعاد گوناگون آن، با نگرشی عمیق و دقیق وی را به خیر و سعادت رهنمون می سازد.
یکی از رهنمودها، پیرامون بهره برداری بهینه از اوقات فراغت و رسیدن به نشاط و شادی خداپسندانه با استفاده از فضاهای سبز، پارکها و مراکز تفریحی است که برای شادی و ایجاد تنوع در زندگی بهره لازم را از آنها ببرد.
طبق نظر اسلام باید به شادی و نشاط افراد جامعه توجه ویژه ای داشت. لذا برای این منظور راهکارهایی ارائه نموده است، از جمله:

۱. حُسن خلق و ارتباط توأم با نشاط (حلال و مجاز) با دیگران.
۲. توجه به درختکاری و ایجاد فضای سبز و محافظت از محیط زیست. که رهاورد آن هوایی سالم و بانشاط است.
۳. برقراری ارتباط با جلوه های نشاط بخش طبیعت.

موضوع این مجموعه بوستانها و مراکز تفریحی است که اگر شهرداریها و دست اندرکاران به صورتی صحیح و جدی و با شرایطی مناسب چنین فضاهایی را برای مردم فراهم آورند و حد و حدود ارزشی اسلام را در آن رعایت نمایند و خانواده ها نیز به نحو صحیح از چنین فضاهایی استفاده کنند، هدف اسلام از نشاط و لذت واقعی تأمین می شود. امید است این اثر در این راستا مفید باشد و مورد رضایت خدا و بندگان صالح او قرار گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما