loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فقه و زندگی 47: احکام میوه و تره بار

ناشر معروف

تحقیق و تنظیم کتاب الیاس صالحی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 192

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

میوه و تره بار، از لوازم جدا نشدنی زندگی امروزی هستند و تمام انسان ها با این اقلام به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در ارتباط هستند. بعضی در لباس کشاورز و تولید کننده این محصولات، برخی دیگر در چرخه حمل و نقل و بسته بندی و نگهداری میوه ها و سبزیجات؛ عده ای به عنوان بنگاه دار و فروشنده این محصولات کشاورزی و انسان ها به عنوان مصرف کننده، در مرحله آخر با این اقلام در ارتباط هستند.

از آن جا که میوه ها و سبزیجات عهده دار تغذیه و سلامت بدن انسان ها هستند، تولید و نگهداری آنها حساسیت و دقت خاصی می طلبد. چه بسا اگر در تولید یا در نگهداری این میوه کوتاهی شود، زیان های جبران ناپذیری بر سلامت روح و روان افراد وارد شود. بنابراین، به جاست که تمام دست اندرکاران، از تولید کننده و فروشنده و خریدار و مسئولین نظارتی و بهداشتی و غیره با دقت بیش تری، چرخه تولید تا مصرف میوه و سبزیجات را دنبال کنند و هر جا نقص و کوتاهی ملاحظه کردند، آن را پیگیری و برطرف کنند.

در روایات اهل بیت و در علم پزشکی و تغذیه در مورد مصرف میوه و سبزیجات فراوان سفارش شده است. هر میوه و سبزی خواصی دارد و چه بسا داروی برخی دردها باشد. در اهمیت استفاده میوه و آثار و نقش های متعدد آنها، همین بس که در برخی از آیات قرآن کریم به بعضی از میوه ها اشاره شده است؛ از جمله «در آن بهشت از هر میوه ای یک جفت [دو نوع] وجود دارد. در آن دو بهشت نیز هر نوع میوه و خرما و انار بسیار است». علاوه بر این دو میوه، از زیتون و انجیر در قرآن کریم نام برده شده است.

دین اسلام علاوه بر توجه به خواص میوه ها و سبزیجات؛ آداب خوردن و استفاده از آنان را متذکر گردیده و در مواردی نیز از مصرف نادرست میوه ها و سبزیجات نهی می کند و انجام دادن برخی امور را در زمینه خرید و فروش تره بار واجب می داند.

این نوشتار به طور مختصر به خواص میوه ها و سبزیجات، آداب خوردن و استفاده از آنان و مسائل شرعی و اخلاقی مربوط به صنف میوه و تره بار، از تولید و پروش تا حمل و نقل و بسته بندی و فروش و مصرف آن می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما