loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رمان نویسی در وقت اضافه (دوره دو جلدی)

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده محسن سلیمانی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 1169

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

کتاب رمان نویسی در وقت اضافه، شاید بیشتر نوعی انتقال تجربیات است تا نوشتن تجربیات شخصی نویسنده در زمینه رمان نویسی؛ در این کتاب جمع بندی نظریات رمان پژوهانی را به شما ارائه داده می شود که خود همه رمان نویس هستند. مجموعه دو جلدی کتاب رمان نویسی در وقت اضافه، نوشته محسن سلیمانی است و در انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است.

مؤلف «رمان نویسی در وقت اضافه» معتقد است افراد زیادی علاقمند به نوشتن رمان هستند، اما جای کتاب آموزشی جامع در این زمینه که به همه سوالات نویسنده جواب بدهد، خالی است. سلیمانی این کتاب را وسیله ای برای نویسندگان مبتدی می خواند تا اشتباهات نویسندگانی که به طور فطری می نویسند را تکرار نکنند.

بیش از نیمی از این اثر آموزشی هزار صفحه ای که خلق رمان را به سه بخش مجزای پیش از نگارش، هنگام نگارش و بعد از نگارش تقسیم کرده، آماده شده است. در بخش اول این کتاب نویسنده به مسائل پیش از نگارش رمان پرداخته است. این بخش به مسائلی مثل مدیریت زمان، تحقیق در رمان نویسی که از مسائل پایه ای است، استعداد و این موضوع که افراد رمان نویس به دنیا می آیند یا نه، می پردازد.

بخش دوم کتاب به نگارش رمان و موضوعاتی مثل طرح و ساختار، شخصیت پردازی، سوژه یابی و الگو های طرح می پردازد. طرح و ساختار از مسائل بنیادی رمان نویسی است که در زبان فارسی منابع خیلی کمی درباره آن وجود دارد. درباره الگو های طرح هم بعضی معتقدند کل رمان ها و داستان های دنیا را می شود در 36 الگوی رمان ارائه داد.

در این بخش همچنین به روان شناسی و کمکی که به رمان نویسی می کند پرداخته شده است. این مباحث بحث های نو رمان نویسی در دنیاست که در زبان فارسی کمتر به آن ها پرداخته شده و فقط منابع اندک و پراکنده ای در این زمینه موجود است. بخش آخر کتاب رمان نویسی در وقت اضافه هم درباره بازنویسی است.

هر رمان، علاوه بر جنبه سرگرم کنند گی اش، اطلاعاتی نیز به خواننده می دهد. با این حال، رمان نویس موفق نمی تواند به اطلاعاتی که خودش دارد بسنده کند؛ در غیر این صورت، خیلی از سوژه هایش را باید کنار بگذارد. اما او ضعف اطلاعات رمانش را چگونه باید برطرف کند؟ رمان نویس تا چه حد و درباره چه باید تحقیق کند؟...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما