loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فروش موفق: بررسی عناصر فروش با توجه به قانون 20/80

ناشر دنیای اقتصاد

نویسنده برایان تریسی

مترجم صالح سپهری فر

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 144

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

برشی از مقدمه: در نخستین سال های فروشندگی بود که از خودم پرسیدم «چرا برخی از فروشندگان از بقیه موفق ترند؟» چرا برخی از فروشندگان پول بیشتری را به شکلی سریع تر و ساده تر به دست می آورند و فروش بیشتری دارند؟

من در این مسیر به قانون معروف 20/80 یا همان اصل پارتو رسیدم. بر اساس این قانون، 80 درصد از فروش توسط 20 درصد از فروشندگان به انجام می رسد. همچنین این بدان معناست که 20 درصد از فروش توسط 80 درصد باقیمانده از فروشندگان صورت می گیرد. وقتی با این قانون آشنا شدم، با خودم عهد کردم که باید هر آنچه برای رسیدن به جمع 20 درصد برتر فروشندگان لازم است به انجام رسانم و البته این طور هم شد.

چندین سال پیش، یک شرکت بزرگ بیمه با هزاران نماینده فروش در سراسر ایالات متحده تصمیم گرفت میزان درستی قانون 20/80 در زمینه درآمد و فروش خود را مورد ارزیابی قرار دهد. این شرکت به وسیله رایانه به تحلیل آماری داده های مربوط به فروش و درآمد خود پرداخت. نتیجه به دست آمده درستی قانون 20/80 برای این شرکت را ثابت می کرد. در واقع 20 درصد از نمایندگان فروش این شرکت بیمه، 80 درصد از مجموع بیمه نامه ها را می فروختند. مدیران این شرکت در گام بعد، به بررسی درستی این قانون در زمینه درآمد سالیانه پرداختند. باز هم مشخص شد که 20 درصد نمایندگان فروش بیمه به طور متوسط 16 برابر بیشتر از 80 درصد باقیمانده درآمد داشتند. آیا این بدان معناست که 20 درصد برتر، 16 برابر بهتر، هوشمندتر یا شایسته تر از 80 درصد پایین تر بودند؟
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما