loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگاهی به تاریخچه و پیدایش بابیت و آموزه‌ های باب

ناشر پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام

نویسنده سید حسینعلی موسوی زاده

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 216

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 67940 10003022
112,000 106,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب نگاهی به تاریخچه و پیدایش بابیت و آموزه‌های باب اثر سید حسینعلی موسوی زاده از انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم ع منتشر شده است.
تشیع همواره در طول تاریخ با رویدادهای تلخی مواجه بوده که یکی از آنها پیدایش فرقه ضالّه بابیه است که توسط استعمارگران خصوصا انگلیس در زمان قاجار در جهت اهداف استعماری آن‌ها بوجود آمد.

استعمار با هدف گسترش سلطه و تقویت نفوذ، دست به فرقه‌سازی زدند؛ فرقه بابیه یکی از ابزار‌های نفوذ استعمارگران در ایران بود که با تحریف‌گری، دروغ‌بافی، به‌هم آوردن بافته‌ها و اوهام و تعالیم ساختگی به نام مذهب جدید به جنگ و مقابله آشکار با مبانی تشیع پرداخت.

این کتاب به معرفی علی‌محمد شیرازی (مؤسس فرقه بابیت) و ابعاد مختلف زندگی او از تولد و خاندان تأثیرگذارش تا تحصیلات و دعاوی گوناگون وی می‌پردازد. در ادامه به حوادث و آشوب‌های که بابیان رقم زدند، اشاره شده و احکام و آثار بابی مورد نقد قرار گرفته است. نویسنده از دسیسه بیگانگان و علم کردن نایبان دروغین امام زمان (عج) برای جلوگیری از نفوذ علما و مرجعیت در مردم سخن می‌گوید. او در ابتدا خود را مبشر، سپس امام زمان و حتی پیامبر، معرفی و در نهایت، ادعای الوهیت کرد. نویسنده با استفاده از منابع مورد قبول بابیان، به نقد و بررسی آموزه‌ها و احکام این فرقه پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما