loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گوسفندی برای شاه

ناشر سوره مهر

نویسنده خسرو باباخانی | رقیه سادات صفوی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 84

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 67979 10003022
17,000 16,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب داستان گوسفندی برای شاه برگزیده ششمین جشنواره داستان انقلاب است.

آفتاب به نوک پاهایم رسیده و آرام روی سر گوسفند را هم می گیرد. با سایه آن قدر خودمان را عقب کشیده ایم که پشتمان خورده به دیواری بلند. بالای دیوار پر از نیزه های یکی در میان کوتاه و بلند است که رو به جلو نشانه رفته اند. رد نیزه ها را که میگیری، می رسد به عمارت بزرگ رو به رویمان؛ جایی که از کنار دیوار بلندش مهتابی های بزرگش را می شود دید و به سختی عبور و مرور آدم هایی که معلوم نیست زن اند یا مرد. تنها کسانی که دیده می شوند. همین چند سرباز بلند بالا و چهار شانه اند که با ابروهای پرپشت درهم یا نگاهمان می کنند و می خندند، یا نگاهمان نمی کنند و می خندند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

مهری ونایی

من این کتاب رو خریدم . ابتدا بخاطر جشنواره انقلاب و سوژه داستانها با گارد سمتش رفتم اما داستان ها نظرم را تغییر داد . بسیار روان هستند و امتیاز داستانها هم در این است که مستند هستند . نویسنده ها با خلق حماسه و رخداد و معجزه پیش نرفته اند . همین داستان اول که خیلی خوب نوشته شده که نام کتاب رو هم از اون گرفته اند یک نگاه بیطرفانه به قانون طرح تقسیم اراضی در پهلوی دوم رو داره . اینکه من از پدر بزرگم شنیده بودم به برخی که بچه ی پسر نداشتند ،زمین نمیدادند یا در برخی نقاط متاسفانه با کمک ژاندارمری و ارباب ها تقسیمات ثوری بوده . همین داستان رو هم در خاطرات یکی از درباریان شنیده بودم که برای شاه جوسفند میاره ،بعدها که برای قدردانی شاه چیزی براش میفرسته میفهمند اصلن ترک نبوده و در روستا زندگی نمیکرده و از فک و فامیل های یکی از افسران بوده .

8 مرداد 1402

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما