loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

طریق وصال: برگرفته از کتاب «المراقبات فی اعمال السنه» اثر گرانقدر حضرت آیت الله حاج میرزا جواد آقا ملکی تبریزی

ناشر برادر شهیدم

نویسنده مرتضی آقاتهرانی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 128

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

تهذیب و تزکیه نفس، از برترین واجباتی است که خداوند متعال سعادت آدمی را در گرو آن نهاده است. بی تردید، انجام این وظیفه سترگ، جز با برنامه ریزی دقیق عبادی و استفاده بهینه از زمان و لحظه لحظه های عمر در پرتو تعالیم قرآن و اهل بیت (ع) میسر نیست. به علاوه، در طول سال؛ ماه ها، روزها، شب ها و ساعات مبارکی وجود دارد که درک و استفاده از آنها، اراده و توفیق ویژه ای می طلبد. بر این اساس، برخی علمای ربانی بر مبنای سیره اهل بیت (ع) توصیه ها، مراقبت ها و دستورالعمل های سلوکی - تربیتی خود را بر اساس روزهای سال به سالکان طریق پروردگار هدیه کرده اند.

عارف وارسته و عالم ربانی مرحوم آیت الله حاج میرزا جواد آقا ملکی تبریزی از جمله اولیاء بزرگی است که با استفاده از شیوه ی دیرینه ای چون سیدبن طاووس برنامه روز، ماه و سال سالک را در طی عمر انسانی به شرحی عارفانه در کتاب «المراقبات» زینت بخشیده است.

از آنجا که مراجعه به اصل کتاب شریف و استفاده از آن به دلیل حجیم بودن کتاب برای همگان آسان نیست، خلاصه ای از آن اثر گرانقدر با اسلوبی نو تهیه و در اختیار طالبان و سالکان راه قرار گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما