loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حیوانی که می خندد: بررسی تطبیقی جنبه های طنز در کلیله و دمنه و افسانه های ازوپ

ناشر سوره مهر

نویسنده زینب کوشکی

ویراستار سیده سارا قربانی تنها

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 468

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 67987 10003022
195,000 185,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حیوانی که می خندد به قلم زینب کوشکی به بررسی تطبیقی جنبه های طنز در کلیله و دمنه و افسانه های ازوپ می پردازد که به همت نشر سوره مهر به چاپ رسیده است.

زینب کوشکی در کتاب «حیوانی که می‌خندد» کوشیده است جنبه‌های طنز در «کلیله و دمنه» فارسی را طنز در افسانه‌های ازوپ، نویسنده یونان باستان که قصه‌های کودکانه و افسانه‌های عبرت آموز می‌نوشت مقایسه کند و وجوه اشتراک و افتراق آنها را معرفی نماید.

در عموم افسانه ها با شخصیت بخشی به حیوانات آن ها را به شکل موجوداتی با خصایص کاملا انسانی معرفی می کنند، زبان تمثیلی غیر جد و به عبارتی زبان "طنز " غیر مستقیمی به کار رفته است تا حیوانات را به منزله کاریکاتوری از انسان، با همه خصایص بد و خوب انسانی، به نمایش در آورد و به این وسیله به نقد و نکوهش غیر مستقیم رذایل اخلاقی و تناقضات موجود در جوامع بپردازد. به عبارتی، طنز، با خاصیت تیغ جراحی، زخم های عفونی روح بشر را می شکافد و منشا دردهای معنوی انسان را به رخ می کشد و با این شیوه، به حکم همیشگی خود، در اصلاح جامعه یاری می رساند. این شگرد ویژگی مشترک بسیاری از آثار ادبی جهان در مقوله افسانه های حیوانات به شمار می آید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما