loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

القطب و المنطقه، اجوبه المسائل (النصیریه - العویصه - الجیلانیه)، رساله سه اصل

5 (1)
هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب حاضر مشتمل بر تصحیح و تحقیق سه رساله از رسائل "ملاصدرا "است که به زبان عربی و با این عناوین تدوین شده است" :اجوبه مسائل النصیریه"، "اجوبه المسائل العویصه"، و "اجوبه المسائل الجیلانیه ."
موضوع هر یک از رسالات مباحث فلسفه اسلامی است .رسالات حاضر با مقابله سه نسخه کتابخانه آستان قدس رضوی، کتابخانه آیت ا...مرعشی نجفی، و کتابخانه دانشگاه تهران تصحیح شده است .سه رساله یاد شده در پاسخ به پرسش های "خواجه نصیرالدین طوسی "از "شمس الدین خسروشاهی "است .

خلاصه پرسش ها بدین قرار است :
1ـ "حرکت بدون سرعت و بطو در خارج تحقق نمی یابد ;بنابراین سرعت و بطو در تحقق حرکت در خارج دخالت دارد .و باتوجه به دخالت زمان در تحقق ماهیت سرعت و بطو، زمان در تحقق حرکت دخالت دارد .با فرض مذکور چگونه می توان حرکت را در خارج، علت وجود زمان دانست؟
2 ."ـ "اگر سبب صدور کثیر از علت واحده (خداوند) کثرت جهات در ذات معلول اول چون وجوب و امکان و تعقل است، این کثرت جهات از کجا پدید آمده است؟3 ."ـ "چگونه نفس آدمی را حادث به حدوث بدن و مسبوق به عدم زمانی دانسته، ولی عدم آن را محال شمرده اند؟
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما