loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فلسفه تاریخ

ناشر دفتر نشر فرهنگ اسلامی

نویسنده محمدحسن زورق

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 456

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 68093 10003022
144,000 129,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

امروز فلسفه به شاخه های متعددی تقسیم شده است؛ نظیر فلسفه سیاسی، فلسفه علم، فلسفه هنر، فلسفه زبان. یکی از مهم ترین شاخه های فلسفه، فلسفه تاریخ است. فیلسوف به معنی کسی است که دارای روح فلسفی است و در هر شاخه از شاخه های فلسفه که می اندیشد، «روح فلسفی» خود را به نمایش می گذارد. او از پذیرش مطلق گفته های این و آن بدون دقت و خردورزی سرباز می زند و همیشه به این نکته نیز می اندیشد که ممکن است در مقابل این نظر، نظر مخالفی وجود داشته باشد که از مبانی استدلالی نیرومندی نیز برخوردار باشد.

بنابراین، بدون تأمل و تفکر عمیق اقدام به پذیرش عقیده ای نمی کند. او می داند که تردید منطقی، مقدمه رشد و پیشرفت عقلی است. او همیشه دقت می کند و همواره کنجکاو است و شوق به درک حقایق را همواره در خود زنده نگه می دارد و می کوشد تا هر پدیده ای را به طور عمیق بفهمد و به شناخت سطحی از پدیده ها رضایت نمی دهد و درک عمیق قضایا خواست قبلی و قلبی اوست. اساساً دعوت قرآن و اسلام به تعقل و تفکر، نوعی دعوت عام نسبت به داشتن روح فلسفی است؛ روحی که جست وجوگر، پرسشگر و تشنه فهمیدن حقایق هستی است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما