loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قرآن و حقایقی پیرامون آن بضمیمه نگاهی به تفسیر ملاصدرا

ناشر بنیاد حکمت اسلامی صدرا

نویسنده سید محمد خامنه ای

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 280

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

قرآن آخرین کتاب آسمانی است که به آخرین پیامبر وحی شده و بدون هر گونه تغییر و تحول بدست ما رسیده است. قرآن، آن بحر بی پایان و اقیانوس بیکران است که هر چه در آن غور کنی، باز هم حقایقی برای انسان کاوشگر باقی است.

بر این اساس در این کتاب به تدبّر و تعمّق در این دریای عظیم معنا پرداخته شده و حقایقی از آن مورد تأمل قرار گرفته است. همچنین از آنجا که تفسیر صدرالمتألهین از امتیاز و عمق خاصی برخوردار است، در پایان کتاب از زوایای مختلف به این تفسیر عظیم الشأن نگاهی انداخته شده است.

کتاب حاضر در سه دفتر تنظیم و تدوین گردیده است:

دفتر اول: قرآن شناسی

در این دفتر به مسائلی مانند وحی، اعجاز قرآن، تاریخ قرآن، کارکرد و نقش اجتماعی قرآن و ... پرداخته شده است.

دفتر دوم: تفسیر شناسی

این دفتر مواردی نظیر معناشناسی تفسیر، تاریخچه ی تفسیر، نقش شیعه در تفسیر قرآن، پیش نیازهای تفسیر قرآن و ... را مورد بحث قرار داده است.

دفتر سوم: نگاهی به تفسیر کبیر صدرالمتألهین

این دفتر به معرفی و تأمل در تفسیر گرانقدر صدرالمتألهین اختصاص دارد و شامل سرفصلهایی مانند ملاصدرا و تفسیر قرآن، قرآن در نگاه ملاصدرا، روش تفسیری ملاصدرا، مبانی ملاصدرا در تفسیر، منابع ملاصدرا در تفسیر و ... می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما