loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سواد در نظریه و عمل

ناشر موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی

نویسنده برایان استریت

مترجم مهسا شیخان

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 383

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 68206 10003022
172,000 163,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب نظریه بنیادین برایان استریت در حوزه سواد را تبیین می کند. استریت انسان شناس، با تمرکز و ارجاع به مطالعات میدانی پیشین در حوزه سواد، مروری بر فرایندها و فعالیت های سواد از دیدگاه های مکاتب فکری مختلف دارد.

وی در این بررسی، پارادایم سواد به مثابه «مهارت های خواندن و نوشتن»، «مهارت های ذهنی»، «نماد پیشرفت و تمدن» و «سواد به مثابه مظهر عقلانیت» را به چالش می کشد و به درستی نشان می دهد سواد با تعریف رایج آن، دیدگاهی غربی و ابزاری جهت توسعه بیشتر و تربیت نیروی کار ماهرتر و چرخاندن چرخه های اقتصادی بوده است.

وی با تاکید بر مطالعات میدانی خود روی فرایند های سواد آموزی در «مکتب» در روستای چشمه در ایران، سواد را متاثر از بافت فرهنگی، اجتماعی و ایدئولژیک افراد دانسته و شکل گیری انواع خاصی از دانش را متاثر از آن می داند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما