loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

محله های زندگی

ناشر روایت فتح

نویسنده مریم برادران

ویراستار احمد فرهنگ نیا

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 70

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

در این کتاب خاطرات لامعه لشکرلو، مادر یکی از شهیدان عملیات کربلای 5 به نام علی (مهران) بلورچی گردآمده است. لامعه لشکرلو در سن 18 سالگی با انتخاب مذهب شیعه از فرقه بهاییت کناره گیری کرد و به تربیت فرزند خود اهمیت بسیاری داد. تا جایی که پسرش، مهران (علی) بلورچی در عملیات کربلای 5 و منطقه شلمچه به شهادت رسید. این کتاب داستان، با روایتی خطی و ساده نوشته شده و حاصل 10 ساعت گفت وگوی مریم برادران با لامعه لشکرلو است.

لامعه لشگرلو؛ زنی است که بدون هیچ ترسی همواره زیسته و تن به جریان سرنوشت سپرده است. اما هرگز نگذاشته سرنوشت او را با خوش ببرد. هر چه زندگی جلوی پایش می گذارد به دقت برانداز می کند و راهی برای مقابله یا همراهی، انتخاب می کند. گاه از حس درونی کمک می گیرد، گاه به اجبار تن می دهد و گاهی جلوی احساسش می ایستد تا عقلش کنار نکشد.

چیزی که نویسنده را ترغیب به انتخاب او برای معرفی به دیگران کرد، همین تفاوت های ساده است. کتاب محله های زندگی برشی است از زندگی زنی که در ظاهر کم می گرید و غم را با تمام وجود در خود هضم می کند. نویسنده در این متن سعی کرده است روایت را از زبان لامعه، همانگونه بیاورد که او زیسته است؛ ساده، گذرا و بدون مکث.
در پشت جلد کتاب «محله های زندگی» و برای معرفی آن آمده است: «این متن داستان زندگی مادری است که در ظاهر کم می گرید و غم را با تمام وجود در خود هضم می کند. نویسنده در این متن کوشیده است تا روایت را از زبان خانم لشکرلو همان گونه بیاورد که او زیسته است؛ ساده، گذار و بدون مکث».

در بخشی از کتاب می خوانیم:
«با خیلی چیزها جنگیدم، زندگی کرده ام و همیشه فکر می کنم زندگی از مرگ سخت تر است. سر و کله زدن با آدمها و اتفاق هایی که سر راه زندگی سبز می وند، بعد از مرگ وجود ندارند. سعی می ردم با این فکرها خودم را آرام کنم، ولی طول کشید با این حس که در وجودم ریشه کرده بود، کنار بیایم. وقتی مهران شهید شد هم نتوانستم پسرم را در آغوش بگیرم و هنوز حسرتش به دلم مانده است.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما