loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مشاهیر خاندان صدر - جلد اول

ناشر راز نی

نویسنده محسن کمالیان

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 1072

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

مبالغه نیست اگر گفته شود، طی صد و پنجاه سال گذشته، هیچ خاندانی در میان خاندان های اصیل، بزرگ و مهم شیعه، ظهور نکرد که چون خاندان صدر، در بالاترین سطوح زعامت دینی، علمی، فکری، اجتماعی و سیاسی عالم تشیع، از سواحل شرقی دریای مدیترانه تا مرز های شرقی ایران، به طور پیوسته و گاه در شکل و قامتی بلامنازع، نقش آفرینی کرده باشد.

براستی مشاهیر خاندان صدر چه کسانی هستند؟ کی، کجا و چگونه زندگی کردند؟ چه تحولی در جامعه خود ایجاد نمودند؟ کدام آثار ماندگار را بر جای نهادند؟ چه شد که توانستند در زندگی خود چنین موفقیت هایی را کسب کنند؟ جامعه برای باز تولید آنها چه باید بکند؟

طرح پژوهشی مشاهیر خاندان صدر تلاش دارد تا در حد بضاعت علمی اندک مؤلف، بعضی سوال های فوق را پاسخ گوید. برای این منظور در راستای دو محور تلاش می کند:

۱- نگارش شرح حال هایی تفصیلی از مشاهیر تراز اول و دوم خاندان صدر؛

۲- تدوین نسب نامه خاندان صدر و نگارش شرح حال هایی اجمالی از دیگر فرهیختگان این خاندان.

کتاب حاضر شرح حال تفصیلی تعداد بیست و نه تن از مشاهیر تراز اول و دوم خاندان صدر را به علاقمندان تقدیم می کند. البته تنها به مشاهیری پرداخته شده است که ایرانی بودند، یا سال ها در ایران زندگی کردند و لذا در ایران تاریخ دارند. همچنین شرح حال دیگر مشاهیر خاندان صدر که در ایران تاریخ دارند، در دفتر یازدهم خواهد آمد. دفاتر دوازدهم و سیزدهم به شرح حال مشاهیر غیر ایرانی خاندان صدر اختصاص خواهد یافت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما