loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانش سیاسی عقلی در تمدن اسلامی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 68272 10003022
40,000 36,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

هدف کتاب توصیف روش مند سنت های رایج دانش سیاسی عقلی در تمدن اسلامی، تحلیل اجزا و عناصر این دانش، نحوه ارتباط آنها با یکدیگر و فهم نظامند دستگاه دانش ساز تمدن اسلامی در عرصه علم سیاست است.
فهم درست دانش سیاسی عقلی در تمدن اسلامی و آشنایی با شرایط محیطی و متنی سازنده این دانش مدعای این کتاب است. با یاری جستن از روش «تفسیر متن» آشکار میشود فهم سرشت و وضعیت دانش سیاسی عقلی در تمدن اسلامی در گروه شناخت اصول وحیانی - متافیزیکی تمدن اسلامی و تجلیات تاریخی آن است.
مدل پیشنهادی برای «فهم» وضعیت دانش سیاسی عقلی در تمدن اسلامی کاربست همزمان هرمنوتیک متن محور و زمینه محور استت. مطالعه حاضر افق های جدیدی را برای پژوهش در قلمرو فلسفه دانش سیاسی عقلی در تمدن اسلامی مانند عینیت، عقلانیت، فهم و کشف معنا و نحوه مواجهه با متون و میراث سیاسی معرفی می کند.
بخش های اصلی این کتاب:
سخنی با خواننده
مقدمه
فصل اول: بررسی ادبیات موجود درباره دانش سیاسی عقلی در تمدن اسلامی
فصل دوم: فهم دانش سیاسی عقلی در تمدن اسلامی
فصل سوم: مبانی دانش سیاسی عقلی در تمدن اسلامی
فصل چهارم: جایگاه دانش سیاسی عقلی در طبقه بندی دانش های تمدن اسلامی
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما