loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سبک زندگی فاطمی (سلام الله علیها) (دوره دوجلدی)

5 (1)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

باید دانست که سبک زندگی وابسته به هدف زندگی است. یعنی هنگامی که هدف زندگی خود را دریافتیم، باید با سبکی زندگی کنیم که به اهداف مورد نظر دست یابیم و لازمه رسیدن به سبک زندگی، ایمان داشتن به یک لنگر گاه اعتقادی و طی طریق بندگی براساس آن است.

در سبک زندگی اسلامی باید در نظر داشت که یک زندگی ، زمانی خوب می باشد که همانند معرفی قرآن کریم از پیامبر عظیم الشان اسلام، شامل مجموعه ای از مکارم اخلاقی باشد « إنک لعلی خلق عظیم» و این سبک مجموعه ای ترکیب یافته از آداب است.

در راستای باز نمایی از سبک زندگی قرآنی بر پایه مشی اهل بیت (ع)، این پژوهش با محوریت حیات فاطمی (س) ساماندهی شده است و شاکله و هندسه تحقیق نیز بر فهم و معرفت از ارکان و اشواط زندگی، براساس معارف قرآنی، روایت امام صادق (ع) و سیره و سخن ریحانه ی نبوی پی ریزی گردیده است.

در جلد اول ابتدا به بررسی جنبه هایی از خداباوری و تقرب کامل فاطمه زهرا به خداوند متعال پرداخته شده و ارتباط معنوی ایشان با خداوند متعال و نیز سیره عبادی و دعایی ایشان بیان شده است. آن گاه به تبیین اطاعت محض ایشان از خدا و عمل دقیق به فرامین الهی پرداخته شده و ابعادی از زندگی اخلاقی و معنوی فاطمه زهرا مانند: صبر و شکیبایی، حلم و مدارا، قناعت و زهد، راضی بودن به رضای الهی، تسلیم محض خدا، شکر نعمات الهی، بزرگداشت و تعظیم شعائر الهی، تجلی حب الهی با ذکر مدام، تهذیب نفس، خوف و رجای الهی، تحمل ناملایمات، صدق و راستی در امور، اخلاص، درک فقر و تنگدستی و تحمل آن و وارستگی ایشان را توصیف نموده است.

در جلد دوم نیز در ادامه مجلد قبل از آن به توصیف زوایایی از تعامل فاطمه زهرا با مردم زمان خویش، صبر و بردباری ایشان در امور اجتماعی، عفو و گذشت از خطای دیگران، تواضع و فروتنی ایشان در قبال والدین، احترام وی به همسر، سیره ایشان در تربیت فرزندان، سیره ایشان در خانه داری و همسرداری، سخاوت و بخل گریزی، خیرخواهی و دعا برای دیگران، محبت به فرزندان، عدالت ورزی و رعایت انصاف، راضی بودن به رزق و روزی کم دنیا، قناعت، ایثار و از خود گذشتگی، میانه روی و مشی معتدلانه، ساده زیستی، ترک محرمات و شهوات، پرهیز از ریاست طلبی، عصمت و طهارت ظاهری و باطنی و دوستی و محبت اهل بیت (ع) پرداخته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما