loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

وثائق: نامه های حضرت ختمی مرتبت (ص) و خلفای راشدین

ناشر حکمت

نویسنده محمد حمیدالله

مترجم محمود مهدوی دامغانی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 440

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 68379 10003022
120,000 114,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

از مهمترین منابع شناخت حقایق تاریخی هر دوره اسناد و نامه هاست که بررسی آنها امکان فهم صحیح تری از آن دوران را فراهم می آورد. نامه های پیامبر اکرم (ص) از دیرباز و از همان زمان که کتاب های سیره و مغازی و فقه و حدیث و رجال و تاریخ تنظیم و تألیف شده، در آن منابع و مآخذ کم و بیش محل توجه بوده است.
اهمیت این نامه ها در این است که بسیاری از خواست ها و سنت های پیامبر اسلام (ص) که بهترین سرمشق برای مسلمانان پس از قرآن است، در آنها مطرح شده است و در مواردی هم تفسیر و توضیح احکام فقهی و اجتماعی اسلام را در بردارد.
این مجموعه در دو بخش شامل نامه هایی متعلق به دوران زندگی رسول اکرم (ص) و نامه های دوران خلفای راشدین است و هر یک از دو بخش مذکور به چند بخش کوچکتر از لحاظ سیاسی و جغرافیایی تقسیم شده است، که از آن جمله است نامه های مربوط به روم و ایران.

مجموعه نامه های متن حدود ۳۳۰ نامه است که البته بیش از ۱۵۰ نامه نقل شده است و حدود ۱۵۰ نامه هم از دوره حکومت خلفای راشدین در آن فراهم آمده است که به حدود ۱۰۰ نامه فقط اشاره شده است که البته از متن آن اطلاعی در دست نیست. اهمیت این نامه ها در این است که بسیاری از خواسته ها و سنن پیامبر (ص) که بهترین سرمشق برای مسلمانان پس از قرآن است، در آنها طرح شده است و در مواردی هم تفسیر و توضیح احکام فقهی و اجتماعی اسلام را در بر دارد و روزنه ای از پرتو درخشان اسلام است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما