loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فیزیک، فلسفه و الاهیات

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 68397 10003022
175,000 157,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«فیزیک، فلسفه و الاهیات» حاوی مجموعه ای از مقاله های عالمانه ای است که در باب چگونگی ارتباط علم و دین به نگارش در آمده و سعی در تشریح این معضل علمی سترگ و پیشنهاد راه حل برای آن دارد.
بنابراین به رغم تنوع و تفاوت عنوان و مضمون مقاله ها، محور واحدی همه آنها را به هم پیوند میدهد و آن عظم و شناخت مشکل رابطه علم و دین و کوشش برای نشان دادن راه خروج از این بن بست و معظل اساسی است. تقریباً تمامی مقاله ها به گونه ای مبتنی بر رویکرد میان رشته ای و حاوی مطالعات چند رشته ای نویسندگان آنهاست.

فیلسوفان، معرفت شناسان، عالمان الاهیات و دانشمندان علوم طبیعی که اکثر آنها از سرامدان حوزه و رشته تخصصی خود نیز هستند کوشیدند تا نخست به طرح دقیق و عالمانه صورت مسئله بپردازند و سپس با توجه به آخرین یافته ها و داده های علوم و معارف مختلف راهی نشان دهند تا حادثه های غم انگیز گذشته مجال تکرار نیابد و حلاجی بر سر دار نرود و گالیله ای به مرگ محکوم نشود. به همین سبب کتاب حاضر از نظر سطح علمی و محتوا بسیار پیچیده است و به تعبیر تدوین کنندگان آن «کتابی است که توسط عالمان برای عالمان نوشته شده است».

بخش نخست این کتاب روابط تاریخی و معاصر بین علم و دین را بررسی می کند و مباحثی را درباره دیدگاه الاهیات انجیلی درباره آفرینش، اندیشه نیوتن و ریشه های الحاد جدید، جست و جو برای دستیابی به الاهیاتی طبیعی و راه های ممکن در علم و الاهیات برای مواجهه آن ها با یکدیگر مطرح می سازد.

در بخش دوم، روش های شناخت ویژه هریک از رشته های علوم و پیامدهای آن ها برای واقع گرایی فلسفی بررسی شده اند.

در واپسین بخش رهیافتی بسیار ابتکاری و تأمل انگیز در مهم ترین حوزه های فیزیک وکیهان شناسی معاصر به کار گرفته شده و این مسأله کاویده شده است که آیا تحقیقات آن ها چیزی درباره وجود خدا و رابطه او با انسان برای ما که در جست و جوی معنایی در درون جهان هستیم، مکشوف می سازند یا نه.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما