loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نور ملکوت قرآن - جلد چهارم

دوره علوم و معارف اسلام - 6

ناشر نور ملکوت قرآن

نویسنده سید محمدحسین حسینی طهرانی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 511

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

«نور ملکوت قرآن» اثری است به فارسی تالیف علامه سید محمد حسین حسینی طهرانی. این مجموعه، قسمت اول از دوره «انوار الملکوت» (شامل نور ملکوت قرآن ، نور ملکوت مسجد ، نور ملکوت نماز ، نور ملکوت روزه و نور ملکوت دعا ) می باشد. مجموعه نور ملکوت قرآن در چهار مجلد تدوین شده و در آن پیرامون هدایت قرآن به بهترین آئین ها و سبل سلام، جاودانگی احکام قرآن، عدم نسخ قرآن، ده اشکال بر مقاله قبض و بسط تئوریک شریعت ، پیاده و عملی شدن یکایک آیات قرآن در هر عصر، رد نظریه کنترل جمعیت و تحدید نسل ، نقش و موقعیت قرآن به عنوان یک کتاب آسمانی، نقد و بررسی برخی از کج فهمی ها از آیات کریمه قرآن مجید، توحیدی بودن منطق قرآن، بیان قرآن در خطاهای تورات و انجیل ، احکام قرآن در مورد جهاد ، قتل ، بردگی و فدیه ، تاثیر قرآن در تربیت انسان کامل ، عظمت اخلاق قرآن، بیان کیفیت خلقت انسان و سیارات در قرآن، بحث و اشکال در مورد فرضیه داروین. طریق تشخیص اسرائیلیات از روایات معتبره، سیر قرآن در آیات انفسی و آفاقی، بیان محکمات و متشابهات در قرآن، کیفیت قرائت قرآن در نماز و غیر آن، دعوت آیات آفاقیه به توحید و مکارم اخلاق ، عربیت و اعجاز قرآن، عظمت و اصالت قرآن کریم، تاثیر قرآن در تمدن عظیم اسلامی، بیان کیفیت کتابت و طبع قرآن، قاطعیت و واسعیت قرآن عظیم، لغات و اصطلاحات بدیعه قرآنیه، غیرقابل تغییر بودن و عمومیت قرآن مجید ثبوت تواتر لفظی عبارات قرآنی، عدم جواز قرائت قرآن به قرائت غیرمتواتره، مراد از احرف سبعه و کیفیت جمع آوری و تدوین قرآن مجید بحث شده است.

کتاب در چهار مجلد منتشر شده است:

جلد چهارم: شامل بحث هشتم: «سیر قرآن در آیات آفاقی و عظمت اخلاق آن» به بررسی دعوت قرآن به تفکر در اشیاء خارج و مصنوعات خداوند، حرکت جوهریه ملا صدرا و دستورات اخلاقی قرآن می پردازد.
بحث نهم: «عربیت و اعجاز قرآن» به بررسی مزیت زبان عربی، حکمت نزول قرآن به زبان عربی، لزوم تکلم به زبان عربی برای جمیع مسلمانان ، کوششهای استعمار برای برانداختن زبان عربی و قرآن در ممالک اسلامی می پردازد.
بحث دهم: «عظمت و اصالت قرآن کریم» به بررسی تاثیر قرآن در پیدایش تمدن عظیم اسلامی، کیفیت جمع آوری و نامگذاری آیات و سور در زمان پیامبر، کتابت قرآن، و... می پردازد.
بحث یازدهم: «قاطعیت و واسعیت قرآن عظیم» شامل اخبار غیبی قرآن، لغات و اصطلاحات بدیعه قرآنیه نظیر واژه حق، شجره ملعونه، ضلال و... ، حجیت سنت و... می باشد.
بحث دوازدهم: «غیرقابل تغییر بودن و عمومیت قرآن مجید» شامل مباحثی چون: ثبوت تواتر لفظی آیات قرآن، تاریخ تدوین و جمع آوری قرآن، پنج دلیل بر رد قول به عدم تواتر قرائات سبعه، مراد از احرف سبعه و... می باشد.
در پایان هم به معرفی تالیفات و آثار مؤلف پرداخته شده است. در ذیل هریک از عناوین یادشده، دهها بحث ارزشمند و مفید فرعی قرآنی آورده شده و به مباحث گسترده تفسیری نیز پرداخته شده است. در ابتدای هریک از مجلدات نیز برخی عناوین برگزیده و مطالب مهمه هر جلد به همراه فهرست مطالب آن جلد آمده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما