loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مسلمانان غرب و آینده اسلام

ناشر موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی

نویسنده طارق رمضان

مترجم امیر رضایی

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 340

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

حضور اسلام در کشورهای اروپایی، یک واقعیت غیر قابل انکار است. جمعیت رو به رشد مسلمانان در این کشور ها باعث شده است تا هم مسلمانان (به ویژه متفکران اسلامی) و هم اروپاییان (به ویژه سیاستمداران و نویسندگان آنها) از جهات متعدد روی این موضوع متمرکز شوند. این مسأله به ویژه از آن جهت دارای اهمیت است که مسلمانان اروپا در کشورهایی زندگی می کنند که به روش های سیاسی سکولار و حتی لائیک سازمان یافته اند و این امر آشکارا با برخی از آموزه های اسلامی ناسازگار است.
در اثر حاضر طارق رمضان، معتقد است که برای نسل جوان مسلمانان در کشورهای اروپایی لحظه ای فرا رسیده است که باید با توسل به مبانی دینی و اخلاقی خود، به تأمل در باب عرفیات موجود بپردازند. از آنجا که نسل مسلمانان جدید ساکن اروپا دیگر فقط مهاجران نیستند، بلکه شهروند محسوب می شوند، فضای تازه ای برای مشارکت آنها در عرصه های سیاسی و اجتماعی فراهم آمده است. به گمان مؤلف مسلمانان با داشتن ذهنی انتقادی و خلاق باید خود را از انزوا و محرومیت اجتماعی بیرون آورند و با ارائه تصویری صلح طلبانه از اسلام، هویت خود را محفوظ بدارند.
روی سخن نویسنده، مسلمانانی اند که در غرب زندگی می کنند، اما در بسیاری از جاها،همهء مسلمانان سراسر گیتی را، صرف نظر از جغرافیا و گرایش قومی و منطقه ای و...مخاطب قرار می دهد و صریحا به جهانی بودن اسلام توجه می کند.
نویسنده در میان متفکران مسلمان در غرب جایگاه و آوازه ای بلند دارد. وی که نوهء دختری حسن البنا، بنیان گذار جنبش اخوان المسلمین است، در چندین کتاب، پژوهش و فعالیت های خود، اصلی ترین رویکرد پژوهشی اش را وضعیت واقعی و کنونی مسلمانان در غرب و چالش های فراروی آنان قرار داده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما