loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روش های پژوهش در سیاست

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

اندیشیدن درباره روش، ناخودآگاه و ناگزیر آغازگر دانش است، به ویژه دانش های اجتماعی و علوم فرهنگی که سامان و دامان آنها آکنده از آرزوها و بیم و امیدهای آدمی در جست و جوی آرمان هایش در پهنه جامعه و نهاد های آن است.

رمز پیش افتادگی برخی جوامع، همچنان که برخی افراد و راز واماندگی دیگران در هماوردی نفس گیر دنیای مادی در تنگناهای پندار و گفتار و کردار، همانا عطف توجه به روش است.

این روش شناسی است که جهان شناسی و انسان شناسی و معرفت شناسی بشر را از ژرفای مغزها بیرون می کشد و راه را برای پیدایی آنها در پهنه کنش های فردی و سازمانی انسان به طور عام و به ویژه در دولت که فراگیر ترین و امروزه، خواه ناخواه و بامآل، تاثر گذارترین نهاد جامعه به شمار می آید، می گشاید.

هم از این رو است که روش شناسی در دانش، به ویژه در دانش های اجتماعی و بالاخص در پهنه سیاست اهمیتی چشمگیر می یابد و البته، یکی از تفاوت های جوامع پیشرفته و دیگر جوامع نه لزوما در مایه ها و بافت زندگی سیاسی و اجتماعی آنها، که در رویکرد علمی و عملی فراگیر به روش و روش شناسی است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما