loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صلح امام حسن (ع): پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ

4.3 (3)

ناشر انقلاب اسلامی

نویسنده راضی آل یاسین

مترجم سید علی خامنه ای

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 463

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 68658 10003022
180,000 162,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب صلح امام حسن (ع): پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ، از معدود آثار تحلیلی و تفصیلی است که درباره زندگانی امام حسن مجتبی(ع)، موقعیت سیاسی او و شرایط صلح امام با معاویه سخن گفته است. این اثر نوشته آیت الله شیخ راضی آل یاسین است و به همّت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به فارسی ترجمه و توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

کتاب صلح امام حسن (ع): پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ، در زمره متقن ترین کتب تاریخی در موضوع خود است و مؤلف در آن به موضوعاتی پرداخته که در کتب مشابه به آنها کمتر توجه شده است. منابع پژوهشی این اثر نیز قریب به صد منبع معتبر و ارزشمند است. کتاب، فراهم آمده فکری منظم، مبتکر و قوی است. هماهنگی و پیوستگی اش آن را به صورت جویباری سرشار و لبریز از اندوخته های عقلی و نقلی درآورده و به واحدهایی به هم پیوسته و به نهایت غنی و کامل- از همه جهاتی که با موضوع متناسب است و موجب ارزش تمام- همانند ساخته است. پیراستگی اش همراه با جامعیت و روشنی اش همراه با عمق و نقد تحلیلی اش، نقطه مرکزی این ممیزات است.

مؤلف بیش از آنکه به نقل گزارش های تاریخی بپردازد، به بیان و تحلیل اوضاع و شرایط از نگاه خود پرداخته است، اما با این حال از ارجاع به منابع و استناد به آنها غفلت نکرده و به منابع مختلفی در متن و پاورقی توجه داده است که این منابع همان مصادر دست اول تاریخی هستند.

بخشی از مقدمه کتاب صلح امام حسن (ع): پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ:
این کتاب در سال 1348 شمسی توسط حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدّظلّه العالی) با عنوان «صلح امام حسن(ع) پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ» به فارسی ترجمه شد. معظّمٌ له در مقدمه کتاب، انگیزه خویش را این گونه بیان می کند: اینک که با فراهم آمدن ترجمه این کتاب پر ارزش و نامی، جامع ترین و مستدلترین کتاب درباره «صلح امام حسن» در اختیار فارسی زبانان قرار می گیرد، این جانب یکی از آرزوهای دیرین خود را برآورده می یابم و جبهه سپاس و شکر بر آستان لطف و توفیق پروردگار می سایم.

پیش از اینکه به ترجمه این کتاب بپردازم، مدتها در فکر تهیه نوشته ای در تحلیل موضوع صلح امام حسن بودم و حتی پاره ای یادداشت های لازم نیز گرد آورده بودم؛ ولی سپس امتیازات فراوان این کتاب مرا از فکر نخستین بازداشت و به ترجمه این اثر ارزشمند وادار کرد.

مگر که جامعه فارسی زبان نیز ـ چون من ـ از مطالعه آن بهره گیرد و هم برای اوّلین بار درباره ی این موضوع بسی با اهمیت، کتابی از همه رو جامع، در معرض افکار جویندگان و محققان قرار گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

سید علیرضا سیداحمدی

کی موجود میشه.خواهش میکنم موجود کنید.نیاز ضروری دارم

1 آذر 1399

حسین هدایتی

کتاب بسیار خوبی درباره ماجرای صلح امام حسن هست . و امیدوارم با فراگیر شدن مطالب این کتاب؛ اوج اخلاص و قدرت امام مجتبی و اقتدار در عین مظلومیت امام حسن(علیه السلام) در جامعه، شناسانده شود. زیرا عوام؛ امام حسن را یک امام بازنده یا بد تر ار از آن ؛ یک امام سازشکار می دانند که صلح را بر مرگ درراه خدا ترجیح داد.
توصیه میکنم با سهل تر شدن دسترسی ها و مناسب تر شدن اوضاع اقتصادی، مؤمنین و دوستداران حقیقت، این کتاب را که حقیقتا گرانقدر و ارزان قیمت هیت را بخوانند.

9 خرداد 1398

حسین هدایتی

کتاب بسیار خوبی درباره ماجرای صلح امام حسن هست . و امیدکارم با فراگیر شدن مطالب این کتاب؛ اوج اخلاص و قدرت امام مجتبی و اقتدار در هین مظلومیت امام حسن(علیه السلام) در جامعه، گسترده شود. زیرا عوام؛ امام حسن را یک امام بازنده یا بد تر ار از آن ؛ یک امام سازشکار می دانند که صلح را بر مرگ درراه خدا ترجیح داد. امیدوارم مؤمنین و دوستداران حقیقت، این کتاب را بخوانند

9 خرداد 1398

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما