loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی نظری و روش شناسی مطالعات میان رشته ای: مجموعه مقالات

ناشر موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی

مترجم سید محسن علوی پور

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 627

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر، حاصل جستجو و کاوش در ادبیات تولید شده در حوزه مبانی نظری و همچنین مباحث روش شناختی در زمینه میان رشتگی است که در طی آن، بسیاری از مقالات نظری و پژوهشی منتشر شده مورد بررسی ارزیابانه و دقیق قرار گرفت و از میان آنها، مجموعه حاضر براساس اهداف پژوهشکده دست چین و ترجمه شد.
بر این اساس، چینش مقاله ها به گونه ای است که نخست، تعبیری عمومی و کلی از میان رشتگی را به خواننده عرضه کند، سپس میان رشتگی را در چارچوب انواع مختلف نظریه های مطرح در علوم انسانی معرفی نماید.

در ادامه تلاش شده است تا با بررسی رابطه میان رشتگی با رشتگی، ویژگی های منحصر به فرد میان رشتگی به مثابه رویکردی نوین در پژوهش علمی برجسته گردد.

مقالاتی که در این حوزه ارائه می شود، عموماً در راستای تبیین چشم انداز های رویکرد میان رشته ای و ضرورت های روشی آن بوده است.
مقالات ارائه شده در بخش دوم نیز شامل مجموعه ای از مطالعات موردی است که در زمینه کار میان رشته ای، از سوی برخی از پژوهشگران نام آور این عرصه انجام شده است. این پژوهشگران، با بررسی اشکالات و استحکامات مبناییِ میان رشتگی، چشم انداز میان رشتگیِ پایدار را به ما عرضه می کنند.

در بررسی و انتخاب مقالات این مجموعه سعی بر آن بوده است که تا حد امکان چشم اندازهای نظری متنوعی پوشش داده شود و از این رو امکان بروز اختلاف و تعارض در میان آنها وجود دارد.

این امر با این هدف صورت گرفته است که امکان تضارب دیدگاه ها و آشنایی با چشم انداز های مختلف میان رشته ای برای پژوهشگر ایرانی فراهم آید تا به واسطه آن، بتواند نگاهی انتقادی و سازنده را در فضای دانشگاهی کشورمان گسترش دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما