loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آشنایی همگان با نظریه ساختاری موسیقی ایران - جلد سوم

ناشر سوره مهر

نویسنده محسن فربودمنش

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 746

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب پل ارتباطی میان ساختار امروزی و ساختار پیش از دستگاهی شدن گوشه های ردیف موسیقی ایرانی را برای مخاطب خود بیان می کند.

کتاب «آشنایی همگان با نظریه ساختاری موسیقی ایران»، با بررسی دستگاه ها و آوازهای موسیقی ایرانی، در پی یافتن راه حلی برای نمایش ساختار و طراحی پیچیده موسیقی ایران، با استفاده از علوم ریاضی و آماری است. محسن فربودمنش، به دلیل عدم آشنایی با موسیقی، و از طرفی تسلط به علم اقتصاد، نگرشی نو به موسیقی ایرانی دارد. او با تحقیق در تمامی گوشه های موسیقی ایران، به بررسی نت های اصلی در گام های ایرانی، از جمله «نت شروع»، «نت شاهد» و «نت ایست» می پردازد و آن ها را در قالب اطلاعات و ارقام آماری به نمایش می گذارد.

در این کتاب، همچنین میزان استفاده هر یک از اساتید موسیقی سنتی از نت های خاص هر گوشه، در قالب اطلاعات ریاضی ذکر شد است. به اعتقاد محسن فربودمنش، نمایش آمار و مشاهده نغمه های موسیقی ایرانی در قالب اطلاعات بصری، می تواند به سوالات مطرح شده در زمینه چگونگی شکل گیری موسیقی دستگاهی ایران پاسخ دهد و نگرشی نو در بررسی ساختاری موسیقی ایران ایجاد کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما