loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانش در چالش: دانشگاه در جامعه دانایی

ناشر موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی

نویسنده جرارد دلانتی

مترجم علی بختیاری زاده

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 280

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 68737 10003022
124,000 117,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

دانشگاه یکی از نهادهای اصلی مدرنیته و محل تعامل میان دانش، فرهنگ و جامعه است؛ دانشگاه مدرن وجهی تولید کننده دارد؛ نهادی است که میان گفتمان های موجود در جامعه به ویژه میان دانش به منزله ی یک گفتمان آکادمیک و ساختار های فرهنگی جامعه، وساطت یا نوعی تعامل و تعادل برقرار می کند.

کتاب حاضر از سه حوزه تشکیل شده است: جامعه شناسی دانش، نظریه ی اجتماعی مدرنیته، و مباحث مربوط به دانشگاه از عصر روشن گری تا عصر جهانی شدن. نویسنده در کتاب سعی کرده به دانشگاه به منزله ی یکی از نهادهای اصلی مدرنیته و محل تعامل میان دانش، فرهنگ و جامعه نگاه کند.

در واقع، دانشگاه مدرن به منزله ی تولید کننده و متحول کننده ی دانش به منزله ی علم و نیز به مثابه ی فرهنگ تلقی شده است.

موضوعات کتاب عبارت اند از: تفاوت میان دانش به مثابه ی علم و دانش به مثابه ی فرهنگ، تحول دانشگاه در عصر مدرن، دانشگاه توده ای، طرح تحول ساز در دانشگاه ها و برای دانشگاه ها، نسبت آموزش و دانش در دانشگاه و... هم چنین تاکید نویسنده بر این است که دانشگاه یک محیط فرهنگی است که نسبت مستقیم با مساله ی هویت برقرار می کند و تنها "نقش ارتباطی" دانشگاه است که می تواند آن را از آفات دور و به ایفای نقش نزدیک کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما