loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مطلع الاعتقاد فی معرفة المبدا و المعاد

5 (1)

ناشر بنیاد حکمت اسلامی صدرا

نویسنده ملا محمد فضولی بغدادی

تحقیق و تنظیم کتاب سبحانعلی کوشا

مستندساز سبحانعلی کوشا

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 164

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

نیمۀ نخست کتاب به مقدمه و تصحیح دکتر سبحانعلی کوشا اختصاص دارد و نیمۀ دوم نسخه ای از کتاب مطلع الاعتقاد فی معرفه المبدا و المعاد است که به زبان عربی آورده شده است.
مصحح در مقدمۀ کتاب به شرح احوالات و معرفی آثار مؤلف به زبان های فارسی، عربی و ترکی پرداخته و در ادامه نگاهی اجمالی به مباحث «مطلع الاعتقاد» انداخته است.
این کتاب در چهار رکن تدوین شده است. رکن اول با عنوان «در معرفة العلم و علم المعرفه» شامل چهار باب با موضوعات «در ماهیت علم و معرفت، در وجوب معرفت، در اقسام معرفت و در طرق معرفت» می شود.

رکن دوم با عنوان «در معرفت احوال عالم» پنج باب «در شناخت مبدا عالم، در شناخت اجزاء عالم، در شناخت اصناف عالم، در شناخت انسان و در وجود جن» را شامل می شود.

«در شناخت واجب الوجود» عنوان رکن سوم کتاب است و «در معرفت اصولی که قبل از معرفت واجب مورد نیاز است، در ابطال دور و تسلسل، در اثبات واجب الوجود، در صفات واجب الوجود، در افعال واجب الوجود، در حسن و قبح، در خیر و شر و در نسبت دادن وجوب امر یا اموری بر خداوند» باب های هشتگانه این فصل اند.

رکن چهارم با عنوان «در شناخت نبوت و متعلقات آن» در هشت باب به موضوعات «در احتیاج مردم به نبی، در عصمت انبیاء، در نبوت پیامبر اسلام (ص)، در برتری پیامبر اسلام (ص) بر دیگران، در امامت، در حشر، در شناخت احوال نفس بعد از مرگ و در میزان، صراط و حساب» پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما