loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تنها راه رستگاری: خطبه پیامبر (ص) در روز غدیر

2.7 (6)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 6880 10003022
40,000 38,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب تنها راه رستگاری، خطبه پیامبر (ص) در روز غدیر به همراه ترجمه و مقدمه ای به قلم سید مهدی شجاعی است و در انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است. موضوع اصلی این کتاب علی بن ابی طالب (ع)، امام اول، 23 قبل از هجرت است.

استاد شجاعی مقدمه نسبتا مفصلی برای کتاب نوشته که هویت ارزشمند و جایگاه آسمانی این خطبه را برای همیشه مسلمانان روشن می‌کند و مقام این فرمایشات را در رستگاری تاریخی بشر به تصویر می‌کشد. خواندن این مقدمه بی‌شک اهمیت متن پیش روی مخاطب را روشن‌تر می‌کند و ارزش واقعی‌اش را بیشتر و بهتر می‌نمایاند.

در بخشی از مقدمه کتاب تنها راه رستگاری: خطبه پیامبر (ص) در روز غدیر می‌خوانیم:

«طبیعی‌ترین ‌توقع ‌و بدیهی‌ترین‌انتظار این‌است ‌که ‌پیامبر خاتم‌، لااقل ‌وقتی‌سفر جاودانه ‌خود را نزدیک ‌می‌بیند و در آستانه ‌رحلت ‌قرار می‌گیرد - اگر شده ‌در قالب ‌وصیت‌- تکلیف ‌مردم ‌را در مورد ولایت ‌و سرپرستی‌شان‌ بعد از وفات‌ خود روشن‌کند. وقتی ‌بناست ‌که‌ پس ‌از انجام‌ و اتمام‌ مأموریت ‌او، مسیر ارسال ‌رسل ‌از آسمان ‌به ‌زمین ‌مسدود شود، آیا رابطه ‌آسمان‌ و زمین‌به‌کلی ‌قطع‌ می‌گردد؟ و مردمی ‌که‌ در فاصله ‌زمانی ‌میان ‌خاتمه ‌حیات‌ پیامبر(ص) و خاتمه ‌حیات ‌جهان‌، به‌دنیا می‌آیند، بی ‌مسئولیت ‌و بلا تکلیفند؟ یا نیازی ‌به ‌معل ‌و مربی ‌و هادی ‌و سرپرست ‌ندارند؟

ما با توقع ‌رسیدن ‌به ‌پاسخ ‌این ‌سؤالات ‌است‌ که ‌از گذرگاه ‌تاریخ ‌عبور می‌کنیم ‌و خودمان ‌را به‌ روزهای ‌پایانی‌عمر پیامبر(ص) می‌رسانیم ‌تا تکلیفمان ‌را پس‌ از رحلت ‌ایشان ‌بدانیم‌. با وجود منابع ‌تاریخی ‌بی‌شمار، عبور از اماکن ‌و ادوار و رسیدن ‌به ‌نقطه‌ای ‌خاص ‌از زمان ‌و مکان‌، چندان‌دشوار نیست‌. و خوشبختانه ‌زمان ‌رسیدنمان ‌به‌مقصد هم‌ کاملاً به‌موقع ‌است‌. زمانی‌است‌ که‌ خداوند پروانه‌ رحلت ‌پیامبرش‌ را صادر کرده‌ و به‌ او فرمان‌ داده‌ که‌ برای ‌گزاردن ‌آخرین‌ حج‌ خود، عازم‌ خانه ‌خدا شود و همزمان ‌تمامی ‌مسلمانان ‌را از همه ‌نقاط‌ عالم ‌به ‌انجام ‌این‌ مناسک‌ در رکاب ‌رسول‌، فرابخواند،
تا او آخرین ‌و مهم‌ترین ‌بخش ‌رسالتش ‌را به‌انجام ‌برساند و در گسترده‌ترین ‌و پرشمارترین ‌تجمّع ‌مسلمین‌، تکالیف ‌سرپرستی‌ و امامت‌ مردم‌، پس‌از خود را تبیین‌ کند و چگونگی ‌ارتباط ‌و اتصال ‌میان‌خدا و مردم‌، پس‌از تعطیلی ‌قسمت ‌ارسال ‌رسل‌ را با صریح‌ترین‌ و روشن‌ترین ‌و همه‌فهم‌ترین ‌زبان‌ و بیان‌، به‌همگان ‌بفهماند و مسؤلیت ‌انتقال‌ این‌ پیام‌ها و مفاهیم ‌و تعاریف ‌و تکالیف ‌به ‌همه ‌انسان‌های ‌آینده ‌و نیامده ‌را بر دوش ‌حاضران ‌و ناظران ‌این‌ صحنه ‌بنشاند.

زمان‌، مقطعی‌است ‌میان‌ دو سفر تکرار ناپذیر پیامبر خاتم: سفر حج‌(حجة‌الوداع‌) و سفر آخرت‌. مکان‌، نقطه‌ای‌است‌ به‌نام ‌غدیرخم ‌در فاصله ‌میان‌مکه ‌که‌ خانه‌ خداست‌ و مدینه‌که ‌خانه پیامبر اوست‌. اکنون ‌به ‌یقین ‌همگی ‌کنجکاو و مشتاق ‌شنیدن ‌آخرین ‌و مهم‌ترین ‌حرف‌های ‌پیامبرید و دست‌یافتن ‌به ‌پاسخ ‌اصلی‌ترین ‌سؤال ‌بشری‌...»

به چه کمال و سعادتی می رسید انسان اگر به فرمان خدا و رسولش گوش جان می سپرد و از شیطان بی صفت فریب نمی خورد و گندم را به ایمان مرجح نمی شمرد و از اقامت در بهشت ولایت، محروم نمی گشت و برخاکستر تباهی و ظلالت و مذلت نمی نشست!؟ پاسخ صریح و آشکار خداوند متعال به این سوال این است "اگر که مردم پس از ارتحال پیامبر سر می سپردند به ولایت علی، امیرالمومنین(ع) من درهای جهنم را می بستم و الی الابد بسته نگه می داشتم."
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما