loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نظام اقتصادی در اسلام - جلد اول: مباحث نظری

3 (2)

ناشر روزنه

ویراستار جواد اژه ای

تحقیق و تنظیم کتاب بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید دکتر بهشتی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 248

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 68845 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
175,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، مجموعه ی گفتارهای ایشان درباره ی مباحث نظری نظام اقتصادی اسلام است. آغازگر کتاب حاضر، گفتاری است در یک نشست علمی با عنوان «زیربنای نظام اقتصادی در اسلام» که در آخرین سال دوره ی مدیریت ایشان بر مرکز اسلامی هامبورگ (1349-1344) در «مرکز فرهنگی آفریقایی» شهر وین، ارائه شده است. پس از آن، گفتاری خواهد آمد با عنوان «قسط و عدل» که از سلسله جلسات تفسیر قرآن شهید بهشتی انتخاب شده و در ماه مبارک رمضان سال 1353 بیان شده است.

گفتار سوم با عنوان «سه حالت سرمایه»، متن سخنرانی در سمینار اقتصادی بازاریان تهران است که در چهارم تیرماه سال 1358 در مسجد ارک تهران برگزار شده است.«کار دسته جمعی»، عنوان چهارمین گفتاری است که در سال 1349 به منظور معرفی تلاش گروهی که با نام «بنیاد تعاون و رفاه» آغاز شده بود در محل «مدرسه ی دخترانه رفاه» که از نخستین ثمرات آن به شمار می رفت ایراد شده است. پنجمین بخش کتاب حاضر، «انفاق از دیدگاه قرآن»، شامل سه گفتار از چهار گفتار ارائه شده در «انجمن اسلامی مهندسان و پزشکان» است.

آخرین بخش کتاب «انفاق و زکات در تقابل با فقر و فاصله ی طبقاتی»، متن دو جلسه ی دیگر از سلسله درس گفتارهای تفسیر قرآن است که در فاصله ی همان سال ها ارائه شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما