loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نظام اقتصادی در اسلام - جلد دوم: مباحث کاربردی

ناشر روزنه

ویراستار جواد اژه ای

تحقیق و تنظیم کتاب بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید دکتر بهشتی

تعداد صفحات : 240

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 68846 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
130,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر بخش دیگری از مجموعه ی گفتارهای شهید آیت الله دکتر بهشتی درباره ی مباحث مختلف اقتصادی می باشد.

بخش اول کتاب به سه جلسه ی میزگرد تلویزیونی درباره ی ابعاد و اصول اقتصادی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، که شهید بهشتی در شکل گیری و تدوین آن نقشی به سزا داشت، و در سال 1359 از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد اختصاص دارد. بعد از آن، دو بحث درباره ی مسئله ی زمین خواهد آمد: نخست گفتاری است که در سفر به کرمانشاه در استانداری آن استان و با حضور عالمان دینی برجسته ی آن دیار در خصوص لایحه اصلاحات ارضی مصوب شورای انقلاب اسلامی و مبانی فقهی آن صورت پذیرفت، که مطالعه ی آن به ویژه برای مخاطبان آشنا با مفاهیم و اصطلاحات فقهی جالب خواهد بود. مبحث دوم نیز متن سخنان شهید بهشتی در اولین سمینار سراسری هیئت های 7 نفره ی واگذاری زمین است. پس از آن، گفتگویی است که شهید بهشتی با نمایندگان کارگرانی که به دنبال اعلام آمادگی برای همکاری با حزب جمهوری، برای شور و مشورت درباره ی مسائل کارگری و چگونگی برگزاری اولین مراسم روز کارگر در دوران پس از انقلاب اسلامی، انجام داده بود.

پنجمین بخش کتاب حاضر، متن گفتاری با عنوان «مالیات در اسلام» است که حاصل سخنرانی در سمینار اقتصاد اسلامی وزارت اقتصاد و دارایی است که ایراد گردیده است. بخش ششم، گفتاری است با عنوان «اقتصاد تعاونی». این گفتار در دانشگاه تهران ایراد شده است. پایان بخش کتاب حاضر، گفتار و گفتگویی است که در وزارت بازرگانی درباره ی تجارت داخلی و تجارت خارجی صورت پذیرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما