loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی و قواعد تفسیر عرفانی

ناشر دانش و اندیشه معاصر

نویسنده محمدجواد رودگر

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 427

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 68848 10003022
120,000 108,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

فسیر عرفانی سطوح و ساحات معنایی آیات را از راه تدبر با عقل قویم و شهود از طریق قلب سلیم در معرض افکار و انظار اهالـی معرفت قرآنـی قـرار مـی دهـد. سه نکته اسـاسی در تفسیـرعرفانی عبارتند از:1. تفسیرعرفانی عبور از ظاهر به باطن آیات با تحفظ بر ظاهر خواهد بود. 2. تفسیرعرفانی همانا تأویل قرآن است. 3. در تفسیـرعرفانی دو عنصر زیرساختی: 1. تدبر 2. سیر و سلوک حضور فعال دارند.

آنچه در این کتاب با آن مواجه هستیم عبارتند از:1. مبانی تفسیر عـرفانی اعـم از مبـانی وجـودشنـاختـی، انسـان شنـاختـی، معرفت شناختی، زبان شناختی و غایت شناختی و نحوه و روش به کارگیری این مبانی در تفسیرعرفانی 2. تفسیر عرفانی، تفسیری قاعده پذیر(قاعده عام و خاص) است که از جمله قواعد خاص آن تأویل و وضع الفاظ برای ارواح معانی است که در این کتاب مورد تبیین، تحلیل و تعلیل قرار گرفت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما