loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درسنامه الهیات مسیحی - بخش نخست: دوره ها، چهره ها، منابع و شیوه ها

ویرایش پنجم

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 68900 10003022
200,000 190,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نویسنده کتاب در ابتدا اهداف کلی آن را چنین معرفی می کند:
1. معرفی و تبیین اندیشه اصلی الهیات مسیحی
2. بیان چگونگی رشد این اندیشه ها و دفاع از آنها
3. طرح بحث های اساسی که تفکر مسیحی را در دویست سال اخیر تحت تأثیر قرار داده است
4. معرفی متفکران برجسته ای که الهیات مسیحی را طی قرون و اعصار مختلف شکل داده اند.

مک گراث باتوجه به سالها تدریس الهیات در دانشگاه آکسفورد از نبود شور و شوق مطالعه الهیات در میان دانشجویان و طلاب رشته الهیات شکوه می کند و یکی از مهم ترین علل آن را وجود اصطلاحات مبهم و گیج کننده در الهیات مسیحی و نیز روشن نبودن ارتباط مباحث الهیاتی با زندگی روزمره و درواقع با رسالت اصلی مسیحیت می داند.
از این رو در پی آن است هم الهیات مسیحی را به اصطلاح همه فهم کند و هم نشان دهد که این الهیات هنوز دارای آنچنان اهمیتی است که می توان همچون گذشته آن را در کانون توجه و تدقیق علمی و دانشگاهی قرار داد.

در جلد اول این کتاب در بخش اول که عنوان آن «راهنما» است، به بررسی تحولات تاریخی الاهیات مسیحی پرداخته شده است. در 4 فصل اطلاعات تاریخی ذکر شده که روشنگر اصطلاحات و مفاهیم کلیدی است. خواننده باید اطلاعاتی در باب بحث های مربوط به منابع و شیوه های الاهیات مسیحی داشته باشد و آکاه باشد که خاستگاه اندیشه ای مسیحی کجاست. در بخش دوم کتاب با این موضوعات آشنا می شوید و آماده می شوید تا به بررسی مطالب مطرح شده در بخش سوم (الاهیات مسیحی) کتاب بپردازید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما