loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

النهجه المرضیه (الجدیده) فی شرح الالفیه

5 (1)

ناشر دارالعلم

نویسنده جلال الدین سیوطی

تحقیق و تنظیم کتاب عبدالرضا ابراهیمی فر

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 396

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 68903 10003022
40,000 38,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«البهجة المرضیة علی ألفیة ابن مالک» یا «النهجة المرضیة»، تألیف جلال الدین عبدالرحمن سیوطی، ادیب و دانشمند بزرگ قرن نهم هجری (متوفای 911 ق)، یکی از مشهورترین شرح های مزجی بر اشعار الفیه ابن مالک (671- 600 ق) است. این کتاب معمولا یکی از کتاب هایی است که در پایه دوم حوزه تدریس می شود. به طور کلی این شرح از قدیم تاکنون علی رغم وجود کتاب های جدیدی که در زمینه ادبیات عرب توسط علما و ادبای عرب و غیر عرب نگاشته شده، هنوز هم به عنوان مهمترین کتاب درسی در حوزه شمرده می شود.

کتاب حاضر از بدو نگارش، مورد توجه خاص دانشمندان، زبان دانان و دانش پژوهان ادب عربی واقع شده و در حوزه های علمی مورد تدریس و تدرس و استفاده بوده است. به دلیل این که مطالب کتاب، علمی و گاه مشکلات عبارتی داشته، از طرف ادیبان و نحویان، تاکنون بیش از صد شرح و حاشیه بر آن نگاشته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما