loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جامعه شناسی فرهنگی (یاقوت)

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در این نوشتار ابتدا تعریفی از «فرهنگ» و مبانی و مسایل مربوط به آن ارائه شده و دیدگاه جامعه شناسان و اندیشمندان مسلمان در مورد فرهنگ و ارتباط آن با تمدن و جامعه، خصوصیات فرهنگ، نقش فرهنگ در جامعه، انواع فرهنگ، عناصر آن و علل رکود عناصر فرهنگی منعکس شده است.

سپس به تبیین معانی اصطلاحات جامعه شناسی فرهنگی مانند خرده فرهنگ، ضد فرهنگ، فرهنگ پذیری، پویایی و ایستایی فرهنگی، ثبات و تحول فرهنگی، انتقال، تبادل و تهاجم فرهنگی، سرمایه فرهنگی، نسبیت فرهنگی و استعمار فرهنگی پرداخته شده و نظریه های مهم مطرح شده در مورد جامعه شناسی فرهنگی مانند نظریه های فرهنگی اندیشمندان غرب و متفکران مسلمان منعکس گردیده است. در ادامه نویسنده به آسیب شناسی فرهنگی ایران و راهکارهای مقابله با آن پرداخته و اموری مانند تضعیف روحیه دینداری در نسل جوان، شکاف و تمایز نسلی، بحران هویت، تهاجم فرهنگی، جهانی شدن و آسیب های مدیریت کلان فرهنگی کشور را مورد بحث و بررسی قرار داده و راهبرد فرهنگی مقابله با آسیب های فرهنگی و تهدیدات نرم را مطرح کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما