loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هزار دستان؛ انگاره موسیقی ایران

ناشر سوره مهر

نویسنده محسن محسنی

ویراستار محبوبه قاسمی ایمچه

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 200

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 68945 10003022
40,000 38,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

روند کلی پژوهش در این کتاب بر دو اصل صدادهی و جمله بندی استوار است که با رویکردی تحلیلی و با تمرکز بر تحریر، در جهت شناخت شیوه های اصیل خوانندگی آواز ایرانی نوشته شده و در فاکتور تنوع تحریری آواز ایرانی گامی مؤثر برداشته است.

هزاردستان؛ انگاره موسیقی ایران از این جهت که به صورت علمی به آنالیز صدادهی (شامل: فضاهای تشدیدکننده صوتی، فیگور دهان و لب ها، صدای مخروطی، مخرج تحریر و…) و ساختار تحریرها (شامل: نقش و زمان بندی واژگان موسیقی، حرکت نغمات، شناسایی تم های مشترک تحریری، نحوه گسترش تحریرها و …) می پردازد؛ تزی متمایز در آواز ایرانی محسوب می شود.

کشف رابطه بین آواز استادان قدیم و ساز استادان موسیقی (شامل: تار، سه تار، کمانچه، نی، سنتور) و نیز طبیعت یعنی آواز هزاردستان در موسیقی دستگاهی ایران نتیجهٔ این پژوهش می باشد. بر این اساس فرضیه ای در کتاب مطرح شده که تحریر در موسیقی ایرانی متأثر از یک روند طبیعت گرا بوده و رفته رفته به انگاره ای ملودیک تبدیل گشته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما