loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پای منبر خدا

تدبری در سوره مبارکه یس، به همراه نکته های تفسیر شریف المیزان

ناشر کتاب رواق اندیشه

گردآورنده کتاب جمعی از نویسندگان

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 212

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب «پای منبر خدا» که با همت «گروه تحقیقاتی جامعه مجازی تدبر در قرآن کریم» و با محوریت «سوره مبارکه یاسین» به چاپ رسیده، با هدف تبلیغ و ترویج قرآن به زبان ساده و با پشتوانه علمی تفسیر المیزان نگارش شده است.
این کتاب دارای سه فصل اصلی است:

فصل اول با عنوان «پیش از منبر» شبیه مقدمه ای است که علاوه بر توضیح کتاب، رویکرد مهمی از قرآن را معرفی می کند. نویسندگان تاکید دارند که قرآن یک کتاب «هدایتی» و «فراعلمی» است و باید در آن به دنبال چیزی بیشتر از مسائل علمی قرآن باشیم.

در فصل دوم با عنوان «منبر خدا» متن سوره یاسین از قرآن کریم -بدون هیچ تغییری- چاپ شده است. استدلال کتاب آن است که همه حرف ها در خود قرآن است و نه جای دیگر؛ و نوشتن مطالبی قبل یا بعد از آن فقط برای بهتر فهمیدن «متن قرآن» است.

فصل سوم دارای 4 بخش است.
اول «منبر رنگی» است که در آن متن قرآن به همراه حاشیه هایی طراحی شده است. این حاشیه ها «خلاصه هدایتی» از مضامین قسمت های مختلف سوره است. به علاوه ترجمه همه لغات هر صفحه قرآنی و ترجمه «لغت محور» آن نیز در صفحات مقابل نوشته شده است. در آغاز این فصل «نمودار هدایتی» سوره تصویر شده است.

بخش دوم «منبر خدا به زبان خودمانی» است. در این بخش نویسنده سعی کرده سوره یاسین را به ساده ترین زبان و البته با نگاهی دقیق و منسجم به رشته تحریر آورد. قلم شیرین و روان این بخش، موجب می شود که سوره یاسین را به نحوی متفاوت درک کنیم.

بخش سوم با عنوان «ترازویی برای فهم منبر»، مجموعه ای از نکته ها و پیام های تفسیر شریف المیزان است. جامعه مجازی تدبر در قرآن کریم با استناد به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: «همین کتاب های مرحوم آقای مطهری، کتاب شریف المیزان، کسانی بیایند اینها را متناسب با نیاز و سؤال جوان ها انتخاب و ارائه کنند.» (20/7/90) و به پیروی از شیوه حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در تفسیر نور، متن المیزان را به صورت نکته ها و پیام های کوتاه و قابل فهم در آورده و بخشی از آن را که مربوط به سوره یاسین است، در کتاب «پای منبر خدا» چاپ کرده است تا پشتوانه علمی مطالب خود را نیز اثبات کرده باشد. هر نکته و پیام نیز دارای عنوان و موضوعی است که فهرست عناوین و موضوعات آن در پایان کتاب ثبت شده است. نکته ها و پیام های سایر سوره ها نیز در سایت تدبر (www.tadabbor.org) قابل دستیابی و استفاده است.

بخش چهارم «خودآزمونی از منبر خدا» شامل 10 سوال چهارگزینه ای از بخش های مختلف کتاب است که پاسخ های تشریحی آن در پایان کتاب آمده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما