loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دهم ماه: مجالس روضه زنانه

ناشر خیمه

مستندساز نفیسه مرشدزاده

راوی کتاب سعید کیایی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 72

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

تصویر عمومی و سطحی از روضه زنانه، پیرزن هایی است دورتادور یک اتاق، که صلواتی کشیده و طولانی می فرستند، چایی به دست، به زن میان سالی که نصیحت می کند یا در میکروفن زده زیرِ صدایش، گوش می کنند و تک مصرع نوحه زن را با صدایی جیغ دم می گیرند. این تصویر مدت هاست به همین شکل مانده و به روز نشده و براساس همین تصویر و از نظر همان قضاوت گران سطحی، عمر این مجالس زنانه به اندازه باقی مانده عمر همان پیرزن هاست. قدیمی ها که بمیرند این شکل هم با آن ها می میرد. از نظر آن ها در سال های آینده و با تغییرات جامعه این مجالس پایان می یابند.

در مجموعه ای که پیش رو دارید، عکاس همه تلاشش را کرده که تنوع طیف ها و مجالس مذهبی زنانه را نشان بدهد. با این حال کاملاً اشتباه است اگر فکر کنیم این عکس ها همه کثرت و تنوع گونه های این مجالس را نشان می دهند. این مجموعه شروعی است که گرچه در نوع خود کامل است، ولی فقط شروع است. جرقه فکر کردن، مطالعه و نمایش یک پدیده. کاملاً قابل فهم است که راضی کردن اداره کنندگان گونه های خاص روضه ها و مجالس مذهبی زنانه به عکاسی خیلی سخت تر از گونه های شناخته شده و عمومی است. ولی چون آن ها در این مجموعه نمایش داده نشده اند، نباید فکر کرد وجود ندارند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما