loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ترجمه وقعه الطف: بازسازی مقتل الحسین (ع) ابومخنف

5 (1)

ناشر کتاب طه (موسسه فرهنگی طه)

نویسنده ابومخنف لوط بن یحیی ازدی

مترجم محمدصادق روحانی

تحقیق و تنظیم کتاب محمدهادی یوسفی غروی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 344

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 69050 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
205,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

دستیابی به روایتی معتبر و دقیق از واقعه کربلا همواره دغدغه علاقه مندان و پژوهشگران تاریخ عاشورا بوده است. کتاب ابومخنف (متوفای 157 ه ق) با نام مقتل الحسین (ع) نزدیک ترین روایت از این واقعه را گزارش کرده است. محقق ارجمند استاد محمدهادی یوسفی غروی کتاب ابومخنف را براساس منابع معتبر، بازسازی و احیا کرده است. این اثر با نام «وقعه الطف» منتشر شده و در سالیان اخیر جزء منابع اصلی واقعه عاشورا بوده است.

«وقعه الطف» کهن ترین گزارش مکتوب از واقعه ی کربلا است و با این کتاب، به گزارشی تاریخی از واقعه عاشورا، بدون افزوده های متاخر، دست یافته ایم. در «وقعه الطف» همه ی نقل های بازمانده از کتاب ابومخنف گردآوری شده و می توانیم بگوییم اکنون ساختار اصلی کتاب «مقتل الحسین (ع)» را در اختیار داریم.

این ترجمه با رعایت دقت و امانت، ساختار علمی کتاب را حفظ کرده و تحقیقات مترجم، امتیازاتی را به کتاب افزوده است. همچنین شرح حال همه شخصیت های مرتبط با واقعه کربلا براساس منابع علمی در انتهای کتاب آمده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما