loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جایگاه سیاسی و اجتماعی شیعیان در افغانستان

ناشر موسسه مطالعات اندیشه سازان نور

نویسنده محمدعلی بهمنی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 348

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

شیعیان یکی از گروه های جمعیتی عمده و مؤثر بر تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی افغانستان بوده است. با توجه به اهمیت این گروه در معادلات سیاسی داخلی کشورشان و همچنین سرنوشت آنها برای ایران، در این کتاب به بررسی ابعاد سیاسی و اجتماعی شیعیان در افغانستان پرداخته و تلاش شده تصویری واقع بینانه از گذشته و حال اجتماع و سیاست شیعیان ارائه شود و با نگاهی به آینده، فرصت ها و تهدیدهای فراروی آنها مورد بررسی قرار گیرد.

پیشینه تاریخی شیعیان افغانستان، قومیت های مختلف شیعه، موقعیت اقتصادی، جایگاه فرهنگی و نظام آموزشی شیعیان، جایگاه شیعیان در قانون اساسی و دولت و پارلمان افغانستان و موقعیت روحانیت شیعه در افغانستان، گروه ها و احزاب سیاسی شیعیان افغانستان، اندیشه های سیاسی و جنبش های اجتماعی شیعیان افغانستان (نفوذ اندیشه هایی مانند اسلام گرایی، روشن فکری مذهبی، ملیت گرایی هزاره و گرایش به حوزه تمدنی در میان شیعیان افغانستان)، مناسبات شیعیان افغانستان با قدرت های خارجی و تاریخ روابط شیعیان افغانستان با ایران نکاتی است که در این کتاب بررسی شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است:
حاکم شدن فضای دموکراسی نسبی و همچنین حضور فعال تر مهاجران شیعه در صحنه سیاسی و اجتماعی افغانستان و امکانات رسانه ای بیشتری که در عصر انفجار اطلاعات در اختیار شیعیان افغانستان قرار گرفت، زمینه مناسبی برای پرورش اندیشه های سیاسی مختلف و تقویت جنبش های اجتماعی در میان اهل تشیع فراهم کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما