loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دنیا و آخرت از نگاه قرآن و حدیث (دوره دو جلدی)

1 (1)

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده محمد محمدی ری شهری

مترجم حمیدرضا شیخی

با همکاری سید رسول موسوی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 912

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

دنیا و آخرت از نگاه قرآن و حدیث، کتابی است که در آن، به موضوع دنیا و آخرت با استناد به آیات و احادیث اسلامی پرداخته شده است.

کتاب با مقدمه نویسنده آغاز و مطالب دربردارنده مجموعه رهنمودهای قرآن و احادیث اسلامی است که با نظمی نوین، در چهار بخش، در قالب دو جلد، تنظیم شده است.

بخش اول این کتاب، درباره تبیین حقیقت دنیا و ویزگی های آن،نقش دنیا در ساختن آخرت و رهنمودهای اسلام برای برخورداری از خوشبختی در دنیا و آخرت است. بخش دوم به تعریف دنیای نکوهیده، ویژگی های آن، ارزیابی و بیم دادن از آن پرداخته است. در این بخش همچنین زیان های دل بستگی به دنیای نکوهیده و ریشه ها و نشانه های این دل بستگی توضیح داده می شود.

بخش سوم این اثر معنای زهد در دنیا، آثار و برکات آن، زمینه ها و ریشه های آن، تفاوت زهد اسلامی و رهبانیت مسیحی ودستیابی به خصلت ارجمند زهد اسلامی را بیان می کند. بخش چهارم درباره تبیین حقیقت آخرت وزندگی پس از مرگ ،ویژگی های آن، تاکید بر اهمیت دادن به زندگی در سرای جاوید، ویژگی های آخرت مداران، آثار و برکات اهمیت دادن به آخرت، تاکید بر یاد کردن آخرت و فراموش نکردن آن، منافع یاد کردن آخرت و زیان های فراموشی آن است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما