loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

the elixir of love: کیمیای محبت

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده محمد محمدی ری شهری

مترجم احمد رضوانی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 286

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 69114 10003022
140,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «کیمیای محبت» شرح حال شیخ رجبعلی خیاط، از عارفان بزرگ معاصر است که در سال ۱۳۷۶ توسط انتشارات دارالحدیث منتشر شده و برای سی و دومین بار تجدید چاپ شده است.

کتاب کیمیای محبت، نخست با نام «تندیس اخلاص» در سال ۱۳۷۶ توسط انتشارات دارالحدیث منتشر شده و آیت الله محمدی ری شهری، آن را همراه اضافات و تحقیقات بیشتر به نام کیمیای محبت به دوستداران حقیقت و عرفان و پویندگان وادی عشق تقدیم کرد که در مدت کوتاهی خوانندگان زیادی پیدا کرد.
کیمیای محبت از یک پیشگفتار و چهار بخش تشکیل شده که به معرفی آن میپردازیم.

بخش اول کتاب با عنوان ویژگی ها از هشت فصل تشکیل شده و دربردارنده زندگی، کار و فعالیت، ایثار، تعبد، اخلاق، مسئله انتظار، دیدگاه شیخ رجبعلی خیاط درباره شعر و برخی از شاعران و پارهای از دیدگاههای این عارف بزرگ در مسائل سیاسی و پیشگویی های اوست.

بخش دوم جهش نام دارد. این بخش از سه فصل سامان یافته و درباره نقطه عطف زندگی شیخ رجبعلی خیاط و امدادهای غیبی و کمالات معنوی وی است.
بلندترین بخش این مجموعه، بخش سوم با نام زندگانی است و و از ۱۰ فصل سامان یافته که عبارت اند از روش سازندگی شیخ و اطلاع از باطن افراد؛ احسان به دیگران؛ رهنمودهای شیخ درباره نماز؛ رهنمودهای شیخ درباره حج؛ تلاش برای زیارت حضرت ولی عصر(عج).

آخرین بخش از مجموعه کیمیای محبت، به عروج ملکوتی شیخ رجبعلی خیاط اختصاص دارد. فرزند شیخ میگوید: روز قبل از وفات، پدرم سالم بود. مادرم در خانه نبود، تنها من در خانه بودم. عصر هنگام، پدرم آمد و وضو گرفت و مرا صدا زد کرد وگفت: «قدری کسل هستم. اگر آن بنده خدا آمد که لباسش را ببرد، دمِ قیچیها در جیبش است و سی تومان باید اجرت بدهد.» سخن شیخ به تلویح و در لفافه حاکی از این بود که او به زودی به عالم برزخ سفر خواهد کرد ولی فرزند وی از این سرّ در آن هنگام آگاه نشد.

همچنین، این کتاب به سه زبان عربی «کیمیاء المحبة»، اسپانیایی و انگلیسی نیز ترجمه شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما