loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسلام در کشورهای فرانسه زبان

5 (1)

ناشر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

نویسنده محمدرضا رضوان طلب

سال نشر : 1385

تعداد صفحات : 276

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر که به مناسب برگزاری نوزدهمین کنفرانس وحدت اسلامی در سال 1427=2006 به معرفی مبسوطی از سه کشور اصلی فرانسوی زبان در اروپا یعنی فرانسه، بلژیک و سوئیس اختصاص یافته، ضمن آن که از دیگر کشورهای اسلامی فرانسوی زبان به اجمال، یاد شده است.

بر این اساس درکتاب ابتدا اهمیت وجود اقلیت های مسلمان و مشکلات آن ها بازگو شده، سپس وضعیت مسلمانان در کشورهای فرانسوی بررسی گردیده است.

برای نمونه در بخشی از گزارش کتاب که به شرایط سیاسی و اجتماعی مسلمانان در کشورهای یاد شده، اختصاص یافته آمده است: "هفده درصد از ارتش فرانسه به مسلمانان اختصاص دارد. در حال حاضر مسلمانان در فرانسه، 10 درصد جمعیت را دربرمی گیرند و از 53 کشور به این کشور مهاجرت کرده اند و با 21 زبان مختلف صحبت می نمایند و برابر بررسی های دقیق، آمار آنان در فرانسه در سال 2020 به 20 میلیون نفر می رسد. هم اکنون با آن که بیش از 1/8 میلیون نفر از آنان، حق رای دارند و 126 نفر از آنان دارای شرایط کاندیداتوری در انتخابات اخیر بوده اند و کاندید شده اند، ولی هیچ کرسی ای در پارلمان به آنان داده نشده است".
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما