loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرزند خاک (فیلم نامه)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 6920 10003022
6,000 5,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

فیلمنامه فرزند خاک نوشته محمد علی باشه آهنگر و محمد رضا گوهری روایتگر سفر زنی است که پس از شانزده سال به دنبال جنازه همسرش در خاک عراق است. در این فیلمنامه علاوه بر مطرح کردن این موضوع، یکی دیگر از قضایای ناگفته و عجیب هشت سال دفاع مقدس؛ برای نخستین بار در مقابل دوربین سینما قرار می گیرد؛ باشه آهنگر و گوهری در این فیلمنامه قضیه تجارت و خرید و فروش بقایا و پسماندهای ابزار و ادوات جنگی و مسائل پیرامونی آن و اینکه چگونه با صبر و حوصله و دقت، استخوان های پیکرهای پاک رزمندگان شهید ایرانی از زیرخاک و لابه لای ادوات منهدم شده جنگی بیرون کشیده و تحویل گروه تفحص داده می شده؛ را مطرح می کنند. نویسندگان این اثر با پرداخت شخصیتی به نام گونا که نمونه ای از زنان دلیر کرد است، به وضعیت کردهای آن دوران و لطمات و تبعاتی که آن ها بر اثر جنگ متحمل شدند، نیز می پردازند؛ زنان غیور و سخت کوش کردی که شجاعانه همراه با مردانشان در زندگی خود جنگیدند. شخصیت اصلی دلستان (مینا) با این سفر بدین پی می برد که برای این گونه آدم ها جنگ همچنان تمام نشده و ادامه دارد.
نویسندگان این فیلمنامه نگاه عمیق تری به مسئله انتظار و فداکاری زنان هشت سال دفاع مقدس دارند. زنانی که مسافران گمگشته شان اسیر دره ها و دریاها بودند و این زن یعنی مینا که نمادی از تمام آن زنان است با قبول تمام مصائب راه به دنبال آن ها می روند تا کمی درد خود را تسکین دهند.گوناها، موناها، میناها همگی زنانی هستند که فداکاری هایشان قابل تحسین است و شاید با این گونه فیلمنامه های تاثیر گذار یاد آن ها برای همیشه در گوشه ذهن انسان ها باقی بماند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما